عامل حمله به اجتماع مخالفان اسلام در آلمان «افغان بود»

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که عامل حمله به تجمع مخالفان اسلام در این کشور یک افغان بوده است.

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند مهاجمی که روز جمعه، ۱۱ جوزا با چاقو به تجمع مخالفان اسلام در شهر مانهایم این کشور حمله کرد، یک افغان است.

در گزارش مجله اشپیگل آمده که این مهاجم ۲۵ ساله متولد شهر هرات افغانستان است. در این حمله دست‌کم شش نفر از جمله یک پولیس زخمی شدند.

روز گذشته یک مرد با چاقو به کارزار یک گروه راستگرا موسوم به «جنبش مردمی حامی اروپا» حمله کرد که در نتیجه آن شش نفر به شمول یک پولیس زخمی شدند.

رویترز نیز گزارش داده که مهاجم با شلیک پولیس زخمی و بازداشت شده است.

مجله آلمانی «اشپیگل» گزارش داد که فرد مهاجم در شهر هسن و در ۴۰ کیلومتری محل حادثه زندگی می‌کند. این نشریه افزوده که ادارات امنیتی آلمان تاکنون او را به عنوان فردی «خطرناک» شناسایی نکرده بودند.

توماس شتروبل؛ وزیر داخله ایالت بادن ورتمبرگ گفته است که حال پولیس مجروح وخیم است. درباره وضعیت صحی پنج فرد زخمی دیگر اطلاعی داده نشده است.

کریستین شپخت؛ شهردار مانهایم حمله روز جمعه را «تروریستی» خواند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز این حمله را «ترور» خواند و آن را محکوم کرد.

حمله بر کمپین «ضد اسلام سیاسی» در آلمان هنگامی رخ داده است که احزاب این کشور کوشش می‌کنند تا کرسی‌هایی را در پارلمان اروپا به دست بیاورند.

انتخابات پارلمان اروپا کمتر از یک هفته دیگر، از ششم تا نهم جون برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط