وزیر جدید صحت‌ عامه طالبان معرفی شد

طالبان از برگزاری مراسمی جهت معرفی ‏وزیر جدید برای وزارت صحت‌ عامه این گروه خبر داده‌اند.

وزارت صحت‌ عامه طالبان امروز شنبه، ۱۲ جوزا با نشر بیانیه‌ای از برگزاری مراسمی برای معرفی جدید سرپرست این وزارت خبر داده است.

براساس گفته‌های طالبان در این نشست که به مناسبت معرفی جدید وزیر این گروه راه‌اندازی شد، تعدادی از اعضای کابینه طالبان از جمله، عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری ریاست الوزرای طالبان، انورالحق انور؛ رییس عمومی اداره امور طالبان، قلندر عباد؛ وزیر پیشین وزارت صحت‌ عامه، معینان وزارت صحت عامه و نمایندگان بعضی از وزارتخانه‌ها و ادارات دیگر نیز اشتراک داشتند.

رییس عمومی اداره امور طالبان تغییر و تبدیل و پیروی از احکام را یک اصل مهم در نظام این گروه دانسته ‏و گفته که این کار به فرمان رهبر این گروه صورت گرفته است.

حنفی نیز ‏وزیر جدید صحت‌ عامه این گروه را یک «مجاهد واقعی و میهن‌دوست» خواند.

از سوی دیگر، قلندر عباد گفته: «ما در دو سال گذشته دستاوردهای چشمگیری در عرصه صحت داشته‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا خدمات صحی را در تمام ‏مناطق کشور ارائه نمائیم.»

او همچنین از کارکنان این وزارت خواست تا مانند گذشته به همکاری‌های خود ادامه دهند.

مولوی نورجلال جلالی؛ وزیر ‏جدید وزارت صحت‌ عامه طالبان وزارت صحت را یک وزارت اساسی در امر ارائه خدمات صحی معیاری به شهروندان خوانده و از تمام مسئولان و کارمندان این وزارت خواست تا با صداقت، ایمان داری و تعهد ملی به شهروندان کشور عرضه خدمات صحی را ارائه نمایند.

‏او از تمام نهادها، سازمان‌ها و کمک‌کنندگان بین‌المللی و شرکای کاری در عرصه صحت خواست تا به همکاری مداوم خود با وزارت صحت‌ عامه ادامه دهند.

مطالب مرتبط