محل زندگی اسماعیلیان در بغلان به ایستگاه موتر تبدیل می‌شود

طالبان اعلام کرده‌اند که منطقه زندگی اسماعیلیان در بغلان، ملکیت دولتی است و در آن یک ایستگاه موتر ساخته می‌شود.

علم مجیدی؛ سخنگوی والی طالبان در بغلان امروز یک‌شنبه، ۱۳ جوزا اعلام کرد که منطقه رهایشی اسماعیلیان در پلخمری ملکیت دولتی است و قرار است در آن یک «توقفگاه بزرگ موتر ساخته شود.»

در همین حال، او گزارش‌ها درباره کوچ اجباری حدود ۷۰ خانواده اسماعیلیه را «بی‌اساس» خواند.

براساس گزارش باختر، او مدعی شد که اسماعیلیان بغلان «حاضر اند» ساحه رهایشی خود را در اختیار طالبان بگذارند.

علم مجیدی؛ سخنگوی والی طالبان در بغلان نگفته آن‌ها به کجا منتقل خواهند شد یا آیا غرامتی درباره ویرانی خانه‌های آنان پرداخت خواهد شد یا خیر.

پیش از این سفارت افغانستان در ایتالیا روز چهارشنبه، ۹ جوزا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که طالبان قصد دارد حدود ۷۰ خانواده اسماعیلیه را از شهر پلخمری به گونه اجباری کوچ بدهد.

در بیانیه این سفارت آمده است که طالبان به این خانواده‌ها ‌ضرب‌الاجل تعیین کرده که تا «سوم عید قربان» خانه‌های خود را ترک کنند.

در این بیانیه آمده که طالبان با اعمال این فشارها می‌خواهد پیروان مذهب اسماعیلیه را به «گرویدن به مذهب اهل سنت وادار کنند.»

براساس اطلاعات سفارت افغانستان در ایتالیا این خانواده‌های اسماعیلیه «از ۳۰ سال به این‌ سو در حومه پلخمری سکونت داشته‌اند.» خالد ذکریا، سفیر افغانستان در ایتالیا گفته است که «این خانواده‌ها در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند و توانایی رفتن به جای دیگری را ندارند.»

مطالب مرتبط