بازداشت ده‌ها معترض حامی فلسطینی از سوی پولیس نیویارک

به دنبال اعتراضات حامیان فلسطین در شهرهای مختلف امریکا، پولیس نیویارک ده‌ها تن از این معترضان که مقابل در ورودی موزیم هنر بروکلین این شهر دست به اعتراض زده بودند را بازداشت کرده‌است.

خبرگزاری رویترز از قول شاهدان گزارش داده که معترضان و پولیس درگیر شده و پس از این درگیری حد اقل 29 معترض حامی فلسطین از سوی پولیس بازداشت شدند.

موزیم هنر بروکلین در همین زمینه اعلام کرد که به دلیل اختلال از جمله درگیری پولیس با معترضان، این محل یک ساعت زودتر تعطیل شد.

سخنگوی این موزیم همچنین گفت که به آثار هنری موجود در موزیم و برخی از آثار تازه نصب شده در میدان این موزیم آسیب وارد شده است.

گفته می‌شود برخی معترضان در همین خصوص دستگیر شده‌اند؛ اما سخنگوی اداره پولیس نیویارک هنوز تعداد دستگیرشدگان را اعلام نکرده است. گفته می‌شود چند ساعت پس از این درگیری تظاهرات در خارج از موزیم ادامه یافت، اما گزارشی از حضور معترضان در داخل موزیم بدست رویترز نرسیده است.

گزارش ها حاکی است یک سازمان حامی فلسطین به نام «Within Our Lifetime» از تظاهرکنندگان خواست تا ضمن تصرف موزیم بروکلین، مسئولان آن را مجبور کنند هر گونه سرمایه گذاری مرتبط با اسرائیل را فاش و واگذار کنند.

پیش از این، اکثر تظاهرات حامیان فلسطین در امریکا در دانشگاه های این کشور صورت گرفته بود. براساس گزارش رسانه‌های امریکایی در آخرین مورد روز شنبه، ده‌ها دانشجو و استاد دانشگاه در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه شیکاگو از کار دست کشیده‌اند.

مطالب مرتبط