طالبان خواهان سرمایه‌گذاری تاجران قطری در افغانستان شدند

طالبان خواهان سرمایه‌گذاری تاجران قطری در افغانستان شدند. در همین حال، اتاق تجارت قطر نیز اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران این کشور علاقه دارند تا درباره فرصت‌های تجاری در افغانستان بدانند.

معاون اتاق تجارت قطر، روز یک‌شنبه، ۱۳ جوزا با عبدالحنان عمری؛ سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی طالبان و هیات همراهش دیدار کرد.

معاون اتاق تجارت قطر در دیدار با وزیر کار و امور اجتماعی طالبان در دوحه گفت که سرمایه‌داران قطری علاقه دارند درباره فرصت‌های موجود در افغانستان، «به ویژه کشاورزی، معادن و امنیت غذایی» آگاهی کسب کنند.

در همین حال، مقام طالبان نیز خواهان سرمایه‌گذاری بازرگانان قطری در افغانستان شده است.

به گزارش روزنامه قطری گلف تایمز،‌ در این دیدار در مورد روابط اقتصادی و تجارت بین قطر و افغانستان تحت کنترل طالبان و راه‌های ارتقای آن و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در افغانستان صحبت شد.

طبق این گزارش، دوطرف همچنین در زمینه همکاری بین بخش‌های خصوصی از جمله زراعت، پروسس یا فرآوری مواد غذایی و زیرساخت‌ها نیز صحبت کردند.

وزیر کار و امور اجتماعی طالبان هم در این دیدار گفت که این گروه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند زراعت و فرآوری مواد غذایی، به ویژه در میوه‌ها، زعفران، کشمش و سایر محصولات کشاورزی فراهم می‌کند.

او از سرمایه‌گذاران قطری برای سرمایه‌گذاری در افغانستان و صادرات محصولات به کشورهای دیگر استقبال کرد.

عمری گفته که اکنون بیش از هر زمان دیگری فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان و توسعه روابط میان دو کشور است.

این وزارت افزوده که این مقام طالبان از مقام‌های بخش خصوصی قطر خواست تا روابط کاری و تجاری خود را با بخش خصوصی افغانستان گسترش دهند.

مطالب مرتبط