سخنگوی طالبان: خواست هبت‌الله برای عدم نشر تصویرش مورد قناعت ما نیست

ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در یک گفتگوی غیر رسمی با شماری از حاجیان افغان در عربستان گفته است که هبت الله آخندزاده؛ رهبر این گروه برای عدم نشر تصویرش در رسانه ها ملاحظات علمی دارد و «این ملاحظات مورد قناعت ما نیست».

ویدیویی از این گفتگوی ذبیح الله مجاهد امروز دوشنبه، ۱۴ جوزا در رسانه های اجتماعی منتشر شده است. هرچند زمان این ویدیو مشخص نیست اما به نظر می رسد این ویدیو اخیراً و در سفر آقای مجاهد برای مراسم حج در عربستان ضبط شده باشد.

وی گفته است: «[هبت‌الله] همراه مردم همین قسم است مثل مردم، کدام تفاوتی ندارد و تشویش هم نداشته باشیم و در پخش تصویر هنوز هم ملاحضه عملی خود را دارد که ما هم قناعت نداریم.»

او افزوده است: «آرزوی این را داریم که [هبت‌الله] روزی به تمام ملت ظاهر شود.»

سخنگوی طالبان در مورد «ملاحظات علمی» رهبر غایب این گروه توضیحی نداده است.

هبت الله آخندزاده از سال ۲۰۱۶ به این سو به عنوان رهبر طالبان اعلام شده اما از آن زمان تا کنون جز یک عکس رسمی، دیگر هیچ عکس و ویدیویی از وی منتشر نشده است.

ذبیح الله مجاهد گفته که مردم و اعضای طالبان هم او را نمی شناسند و باری نیروهای این گروه در قندهار موتر هبت الله آخندزاده را توقف داده بودند و برای نیم ساعت از او پرس و جو کردند. به ادعای او، رهبر طالبان به تنهایی به شهر برآمده بود و خودش رانندگی می کرد.

مطالب مرتبط