طالبان می‌گویند 55 هزار جریب زمین «غصب‌شده» را در کابل استرداد کرده‌اند

وزارت عدلیه طالبان اعلام کرده که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین این گروه از آغاز فعالیتش تا کنون بیش از 55 هزار جریب زمین دولتی غصب شده را در کابل از نزد غاصبان استرداد کرده‌است.

این وزارت امروز سه‌شنبه، 15 جوزا در اعلامیه‌ای گفته‌است که این زمین‌ها شامل 37 هزار جریب زمین شهرک ملا تره‌خیل، 2600 جریب زمین دولتی در تپه نادرخان، 555 جریب زمین در تپه ده کیپک (اطراف مقبره مارشال فهیم) و هزاران جریب زمین دیگر در نقاط مختلف کابل می‌شود.

در اعلامیه آمده که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین در حال بررسی شهرک‌ها در کابل است و در صورت شناسایی زمین‌های غصب شده دولتی آن‌ها را استرداد خواهد کرد.

وزارت عدلیه طالبان گفته که زمین‌های شهرک‌های میرویس، سیدجمال‌الدین افغان و زازی در کابل شخصی تثیبت شده و‌ مالکان آنها می‌توانند به ساخت و‌ ساز اقدام کنند. به گفته این وزارت، روند بررسی، ثبت و استرداد زمین‌های دولتی در کابل و همه ولایت‌ها ادامه دارد.

بر بنیاد آمارهای کمیسیون جلوگیری از غصب زمین طالبان، این گروه تا کنون بیش از 2 میلیون و 700 هزار جریب زمین غصب‌شده دولتی را در سراسر افغانستان پس گرفته‌اند.

طالبان حدود یک سال پس از حاکمیت شان در افغانستان کمیسیونی برای برگرداندن زمین‌های غصب‌شده دولتی ایجاد کردند. این کمیسیون گفته که در سال‌های گذشته میلیون‌ها جریب زمین دولتی غصب شده و نظام اراضی در افغانستان از هم پاشیده است.

با این حال، باشندگان ولایات مختلف افغانستان طالبان را متهم می‌کنند که زمین‌های شخصی شان را غصب کرده و آن‌ها را اخراج کرده‌اند.

مطالب مرتبط