کشته شدن بیش از ۵۰۰ فلسطینی در کرانه باختری

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از آغاز جنگ غزه تاکنون بیش از ۵۰۰ فلسطینی توسط نیروهای رژیم اسراییل و شهرک‌نشینان یهودی در کرانه‌ باختری کشته شده‌اند.

ولکر ترک؛ کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا اعلام کر که از هفتم اکتوبر سال گذشته میلادی تاکنون بیش از ۵۰۰ فلسطینی از سوی نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان یهودی در کرانه‌ باختری کشته شده‌اند.

او همچنین گفته است که تنها ۲۰۰ نفر از آغاز سال جاری میلادی از سوی نیروهای اسرائیل در کرانه باختری کشته شده‌اند‌ و دست‌کم ۳۵ کودک نیز در میان کشته‌شدگان هستند.

او افزوده است که علی‌رغم فقدان درگیری مسلحانه در کرانه‌ باختری، رژیم اسرائیل دست‌کم ۲۹ حمله را در این منطقه، از جمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک زمین به زمین بر اردوگاه‌های آوارگان و سایر مناطق پرجمعیت، انجام داده است.

کمیشنر عالی حقوق بشر ضمن اعلام این آمار، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها در کرانه‌ باختری و پاسخگویی در مورد کشتن این افراد شده است.

او گفته: «هر گونه ادعای قتل غیرقانونی باید به طور کامل و مستقل مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان آن پاسخگو باشند.»

کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد افزوده: «کشتار، تخریب و نقض گسترده حقوق بشر غیرقابل قبول است و باید فورا متوقف شود.»

از زمان آغاز جنگ در غزه، خشونت‌ها در کرانه‌ باختری نیز ادامه داشته است و بارها گزارش‌هایی از حملات اسرائیل در این منطقه نیز منتشر شده است.

این آمار در حالی اعلام شده که در جنگ غزه نیز بیش از ۳۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل کشته و بیش از ۸۱ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مطالب مرتبط