بایدن به نتانیاهو: اشتباه امریکا را مرتکب نشو

در ادامه جنگ حماس و اسراییل، جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا به بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل هشدار داد که «اشتباه امریکا را که درگیر جنگ‌های بی‌پایان شد» مرتکب نشود.

جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل ممکن است به‌دلایل سیاسی نخواهد جنگ در غزه متوقف شود.

بایدن به رهبران اسراییل هشدار داد که اشتباه امریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر را که وارد جنگ‌های طولانی در افغانستان و عراق شد، مرتکب نشوند.

بایدن در مصاحبه با مجله تایم گفت که اسرائیل اشتباه مشابه امریکا را مرتکب می‌شود.

در همین حال، دیوید منسر؛ سخنگوی رژیم اسرائیل، در واکنش به اظهارات بایدن گفت که اظهارات رئیس جمهور امریکا در مورد نتانیاهو «خارج از هنجارهای دیپلماتیک هر کشوری است که به درستی فکر می‌کند.»

در این مصاحبه، بایدن درباره اتهامات در مورد ارتکاب جنایات جنگی توسط رژیم اسرائیل در جنگ غزه گفت که در این مورد مطمئن نیست.

ماه گذشته، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه خواستار صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و وزیر دفاع او و همچنین سه رهبر حماس به اتهام جنایات جنگی شد.

اسرائیل در پاسخ به حمله هفتم اکتوبر حماس در جنوب اسرائیل که به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر و به گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ نفر دیگر انجامید، حملات زمینی و هوایی گسترده‌ای را برای سرکوب حماس در غزه به راه انداخت.

طبق گزارش وزارت صحت غزه در این عملیات تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی کشته شده‌اند.

رییس‌ جمهور امریکا تلاش دارد راه پایان جنگ حدودا هشت ماهه غزه را پیدا کند.

مطالب مرتبط