رینا امیری بر حضور زنان در نشست سوم  دوحه تاکید کرد

در آستانه سومین دور نشست دوحه، رینا امیری؛ نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان، بر حضور زنان در این نشست تاکید کرد.

رینا امیری؛ نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا اعلام کرد که در دیدارش با نمایندگان چندین کشور بر مشارکت معنادار زنان و جامعه مدنی افغانستان در نشست سوم دوحه تاکید کرده است.

خانم امیری در ایکس گفته که با نمایندگان کشورهای امارات متحده عربی، بلجیم، قطر، فرانسه و کانادا نشست‌های مهمی داشته است.

او افزوده که در این دیدارها بر حضور معنادار زنان و جامعه مدنی افغانستان در نشست سوم دوحه تاکید کرده است.

قرار است این نشست با میزبانی آنتونیو گوترش؛ دبیر کل سازمان ملل متحد و اشتراک نمایندگان ویژه کشور‌ها در امور افغانستان تا کمتر از یک ماه دیگر برگزار شود.

طالبان نیز به نشست سوم دوحه در مورد افغانستان دعوت شده‌اند.

این گروه نیز خواستار حضور معنادار در این نشست است.

این در حالی است که اخیرا جنبش زنان به سوی آزادی در قطع‌نامه‌ای گفته بود که برگزارکنندگان نشست دوحه از «لابی‌گران طالبان» در این نشست دعوت می‌کنند و همه با هم روی یک میز به مذاکره می‌نشینند.

در این قطع‌نامه آمده: «ما زنان و دختران افغانستان سومین نشست دوحه که با اشتراک نمایندگان طالب و لابی‌گران این گروه برگزار شود را محکوم می‌کنیم، اما در صورت عدم حضور طالبان و لابی‌گران آن‌ها در این نشست، این جلسه را فرصتی برای ایجاد حکومت مردمی و همه‌شمول در افغانستان می‌دانیم.»

این جنبش از برگزارکنندگان نشست سوم دوحه خواسته‌اند تا به‌ جای طالبان، نمایندگان اصلی زنان افغانستان را در این نشست دعوت کنند.

مطالب مرتبط