آلمان اخراج پناهجویان افغان را بررسی می‌کند

وزارت داخله آلمان اعلام کرده است که اخراج آندسته از پناهجویان افغان را که امنیت آن کشور را تهدید می‌کنند بررسی خواهد کرد.

پس از درخواست برخی مقام‌های آلمانی مبنی بر خروج پناهجویان افغانستان و سوریه که تهدیدی برای امنیت آلمان محسوب می‌شوند، نانسی فایزر؛ وزیر داخله این کشور روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا اعلام کرد که در حال بررسی اخراج پناهجویان «جنایت‌کار» به افغانستان است.

فایزر به خبرنگاران گفته است افرادی که تهدید بالقوه برای امنیت آلمان هستند باید فوراً اخراج شوند.

او افزود: «به همین دلیل است که ما هر کاری را انجام می‌دهیم تا راه‌هایی برای اخراج جنایت‌کاران و افراد خطرناک هم به سوریه و هم به افغانستان بیابیم.»

این اظهارات به‌دنبال درخواست برخی مقام‌های آلمانی پس از حمله چند روز پیش یک مرد اهل افغانستان بر تجمع یک گروه «ضد اسلام سیاسی» در شهر «هپنهایم» آلمان که منجر به کشته شدن یک افسر پولیس و زخمی شدن پنج تن دیگر شد، بیان می‌شود.

فرد متهم در ماه مارچ ۲۰۱۳ به‌عنوان پناهجو وارد آلمان شده بود.

روزنامه بیلد آلمان گزارش داده است که هرچند در ابتدا درخواست پناهندگی این مرد اهل افغانستان رد شده بود، اما به دلیل این‌که در آن زمان ۱۴ سال داشت، اخراج نشده است.

بربنیاد گزارش‌ها، فرد متهم در سال ۲۰۱۹ با یک زن آلمانی ترکی‌الاصل ازدواج کرده و دارای دو فرزند است.

این در حالی است که آلمان پس از تسلط طالبان بر افغانستان، اخراج پناهجویان افغانستانی را به دلیل تهدیدات امنیتی در کشور متوقف کرده بود.

بحث در مورد اخراج پناهجویان به کشورهایی که ناامن تلقی می‌شوند، چند روز پیش از انتخابات اتحادیه اروپا که انتظار می‌رود احزاب راست افراطی در آن عملکرد قوی داشته باشند، دوباره بیشتر شده است.

مطالب مرتبط