دادفر سپنتا خواهان اخراج «حامیان طالبان» از آلمان شد

به دنبال حمله یک مهاجم افغان در آلمان، رنگین دادفر سپنتا؛ وزیر خارجه پیشین افغانستان، خواهان اخراج حامیان طالبان از این کشور شده و می‌گوید: «آلمان قبل از هر کسی حامیان طالبان را اخراج کند.»

رنگین دادفر سپنتا؛ وزیر خارجه پیشین افغانستان، روز سه‌شنبه، ۱۵ جوزا در واکنش به حمله یک مهاجم افغان در مانهایم، خواهان اخراج همفکران طالبان از آلمان شد.

او از آلمان خواست تا حامیان «افکار طالبان» و «آپارتاید جنسیتی را فورا به افغانستان بازگرداند.»

حمله مرگبار مهاجم افغان در شهر مانهایم بحث‌های مربوط به پناهجویان را در آلمان داغ کرده است. در حالی‌که احزاب راستگرا با استفاده از این فرصت خواهان جلوگیری از پذیرش مهاجران شده‌اند، وزیر داخله آلمان گفته‌ است که راه‌های اخراج پناهجویان افغان مجرم و بالقوه خطرناک برای امنیت آلمان به افغانستان را بررسی می‌کند.

وزیر خارجه پیشین افغانستان در ایکس گفته که اقلیتی در آلمان زندگی می‌کنند که با ایدیولوژی طالبان موافق هستند.

او افزوده: «یک اقلیت بسیار کوچکی وجود دارد که باید آن‌ها را شناخت. این افراد با ایدیولوژی طالبان موافق اند، از تبعیض جنسیتی حمایت و بر اساس آن عمل می‌کنند. این افراد باید فوراً به افغانستان اخراج شوند.»

به نظر می‌رسد که آقای سپنتا نگران پیامدهای منفی بحث‌های ضدمهاجران در آلمان و سخت شدن شرایط برای پناهجویان است.

او خواهان حفاظت از پناهجویانی شد که از دست طالبان فرار کرده‌اند. او گفت که پناهجویان مخالف طالبان به ویژه زنان، شایسته حفاظت و امنیت هستند.

برخی از احزاب آلمانی خواهان اخراج پناهجویان مجرم به افغانستان شده‌اند.

در حال حاضر، آلمان پناهجویان افغان و سوری را به دلیل وضعیت سیاسی و امنیتی کشورهای شان اخراج نمی‌کند.

سلیمان عطایی، اهل هرات افغانستان، روز جمعه در شهر مانهایم با چاقو به تجمع منتقدان اسلام حمله کرد و شش نفر به شمول یک پولیس را زخمی کرد. افسر پولیس بعدا در شفاخانه جان باخت.

آقای سپنتا با اشاره به اظهارات سیاست‌مداران آلمانی درباره اخراج پناهجویان افغان گفت که در خصوص برگرداندن پناهجویان مجرم به افغانستان باید براساس «قانون» و «کرامت انسانی» تصمیم گرفته شود.

این حمله در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا صورت گرفته است. احزاب راست افراطی سعی دارند از رویداد پیش آمده بیشترین بهره سیاسی را ببرند

مطالب مرتبط