یک خبرنگار محلی در ارزگان کشته شد

 احسان‌الله پشتون؛ خبرنگار رادیو محلی «شمع»، در جریان یک «درگیری شخصی» در شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان، به قتل رسیده است.

منابع خبری از به قتل رسیدن احسان‌الله پشتون؛ خبرنگار محلی در ارزگان خبر داده و گفته‌اند که این حادثه در پی یک تنش لفظی رخ داده و منجر به وقوع یک درگیری با استفاده از چاقو شده است.

احسان‌الله ولسمل؛ مدیرمسئول رادیو شمع، در گفتگو با مرکز خبرنگاران افغانستان تأیید کرده که این درگیری روز گذشته در منطقه سفیدخار شهر ترینکوت رخ داده است.

او توضیح داده که این درگیری پس از بروز تنش لفظی میان احسان‌الله پشتون و تعدادی از ساکنان محلی که بستگان او بودند، به وقوع پیوسته است.

براساس گزارش مرکز رسانه‌های افغانستان، در این حادثه یکی از دوستان احسان‌الله پشتون نیز زخمی شده است.

این حادثه بار دیگر توجه‌ها را به وضعیت ناایمن و خطرناک برای خبرنگاران و رسانه‌ها در افغانستان جلب کرده است.

همچنان که خبرنگاران در تلاش برای پوشش دادن اخبار و اطلاعات در مناطق مختلف افغانستان هستند، با تهدیدات و خشونت‌های شخصی و گروهی مواجه می‌شوند که امنیت و زندگی آنان را به خطر می‌اندازد.

مقام‌های محلی و نیروهای امنیتی هنوز درباره جزئیات بیشتر این حادثه و اقدامات انجام‌شده برای بازداشت عاملان این جنایت اطلاعاتی ارائه نداده‌اند؛ اما این حادثه نگرانی‌های جدی در مورد امنیت خبرنگاران و فعالیت رسانه‌ها در مناطق مختلف افغانستان را تشدید کرده است.

مطالب مرتبط