اعتراضات در منطقه مرزی چمن؛ نیروهای پاکستانی به معترضان تیراندازی کرد

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که نیروهای این کشور شاهراه کویته – چمن که از یک ماه به این سو توسط معترضان بسته شده بود را با تیراندازی به سوی معترضان و بازداشت رهبران این اعتراضات، بازگشایی کرده‌است.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که پولیس این کشور عملیات بازگشایی شاهراه کویته – چمن در نزدیکی مرز افغانستان را سه‌شنبه‌شب، 15 جوزا بازگشایی کرده‌است. به گزارش رسانه‌های پاکستانی همچنین چندین تن از رهبران اعتراضات را بازداشت کرده‌اند.

شاهراه کویته – چمن یک ماه پیش از سوی معترضان بسته شده بود. این معترضان خواستار لغو شرط داشتن پاسپورت و ویزا برای تردد میان افغانستان و پاکستان بودند.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی نیروهای این کشور در این عملیات از گاز اشک آور نیز علیه معترضان کار گرفتند.

راجا اطهر عباس؛ معاون پولیس چمن به رسانه‌های محلی گفت که این عملیات پس از آن راه اندازی شد که معترضان در سوم ماه جون به کارمندان کمپاین تطبیق واکسین پولیو حمله کردند که در نتیجه دو تن از کارمندان زخمی ‌شدند.

همزمان صدیق اچکزی؛ سخنگوی کمیته اعتراضات در چمن این ادعا را رد کرده‌است. او افزوده که با به خشونت کشیده‌شدن اعتراضات در شب گذشته توسط پولیس پاکستان چند نفر زخمی شده‌اند.

تاکنون جزئیاتی در مورد شمار احتمالی تلفات این درگیری و افراد بازداشت شده در دست نیست.

معترضان در مرز چمن در هشت ماه گذشته نسبت به ممنوعیت تردد بدون روادید و گذرنامه ساکنان دوطرف مرز انتقاد داشته و دست به اعتراضات گسترده زده‌اند که در آخرین مورد شاهراه را بسته کردند.

حکومت محلی پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور، پیش از این بر آغاز مذاکرات با معترضان سخن گفته و وعده داده بود که به خواست‌های آنان توجه خواهد شد.

مطالب مرتبط