نخست‌وزیر آلمان به «مهاجران جنایت‌کار» افغان و سوری هشدار داد

اولوف شولتز؛ نخست‌وزیر آلمان در پی حمله یک مهاجم افغان به مامور پولیس این کشور که منجر به مرگ وی شد هشدار داد که جنایت‌کاران باید اخراج شوند؛ حتا اگر از سوریه و افغانستان هم آمده باشند.

آقای شولتز؛ امروز پنج‌شنبه، ۱۷ جوزا طی یک‌ سخنرانی در بوندستاگ یا پارلمان آلمان تاکید کرد که مهاجران افغانستان و‌ سوریه که مرتکب جنایت می‌شوند، باید به کشورشان برگردند.

او در این سخنرانی گفت: «من خشمگین می‌شوم وقتی کسی‌که در اینجا به‌دنبال حفاظت است، مرتکب شدیدترین جنایات می‌شود. این جنایت‌کاران حتا اگر از سوریه یا افغانستان آمده باشند، اخراج خواهند شد».

به گفته او، در آلمان جایی برای «جنایت‌کاران جدی و تهدیدات ترویستی» وجود ندارد.

این مقام آلمانی تصریح کرده است که وزارت داخله آلمان، در تلاش است تا امکان اخراج‌ مجرمان و افراد خطرناک به افغانستان و‌ سوریه را فراهم کند.

پیش از این، مقام‌های دیگر آلمان از جمله وزیر امور داخله و وزیر امور خارجه این کشور بر اخراج‌ مهاجران افغان تأکید کرده بودند‌.

یک شهروند افغانستان چندی پیش بر تجمع مخالفان اسلام در شهر منهایم آلمان حمله کرد که در آن یک پولیس و پنج تن دیگر در آن زخمی شدند. رسانه‌های آلمانی روز سه‌شنبه گزارش دادند که مامور پولیس زخمی شده از سوی این مهاجم، در شفاخانه جان باخته است.

مطالب مرتبط