کنفرانس «بررسی روند دوحه» با حضور فعالان سیاسی افغان در ترکیه برگزار شد

نشست دو روزه‌ای با حضور برخی فعالان سیاسی افغانستان به منظور بررسی «روند دوحه» در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار شده است.

این نشست که از سوی مرکز «لاجور یولی» ترکیه برگزار شده، امروز پنجشنبه، 17 جوزا آغاز شد و قرار است طی دو روز درباره نشست آتی دوحه در آن بحث و گفتگو شود.

شاه‌گل رضایی و راحله دوستم؛ از اعضای پیشین شورای ملی افغانستان، نصیراحمد اندیشه؛ نماینده‌ افغانستان در جنوا و فیض‌الله ذکی؛ وزیر پیشین کار و امور اجتماعی از اشتراک‌کنندگان کنفرانس آنکارا هستند.

نوراحمد یورتداش؛ یکی اشتراک‌کنندگان این نشست می‌گوید که فعالان مدنی و سیاسی نتیجه یافته‌های‌شان را با سازمان ملل متحد در میان خواهند گذاشت.

قرار است سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد به روزهای ۱۰ و ۱۱ ماه سرطان در دوحه قطر برگزار شود.

سازمان ملل هدف از این نشست را «افزایش تعامل بین‌المللی با افغانستان به شیوه‌ منسجم، هماهنگ و ساختارمندتر است» خوانده است.

در این نشست از طالبان دعوت شده، اما روشن نیست که چه‌کسی یا کسانی دیگر از افغانستان دعوت شده‌اند. در دومین نشست دوحه، طالبان از اشتراک خودداری کرده بودند؛ اما نمایندگان فعالان مدنی و رسانه‌ای حضور داشتند.

طالبان پیشتر اعلام کرده بودند که جزئیات و آجندای این نشست را دریافت کرده و پس از بررسی آن درباره حضور نمایندگان شان در این نشست تصمیم می‌گیرند.

مطالب مرتبط