طالبان از قول معاون یوناما: خبرنگاران افغان از وضعیت جاری راضی اند

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که خیرالله خیرخواه؛ سرپرست این وزارت با مارکوس پوتزل؛ معاون دفتر هیأت معاونت سازمان ملل برای افغانستان (یوناما) دیدار کرده‌است. این وزارت از قول آقای پوتزل نوشته که خبرنگاران افغان از وضعیت جاری در افغانستان راضی اند.

در یک خبرنامه وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان آمده که دیدار میان وزیر اطلاعات فرهنگ این گروه و معاون دفتر یوناما امروز پنجشنبه، 17 جوزا انجام شده‌است.

در خبرنامه آمده که خیرالله خیرخواه گفته است که کمیسیون بررسی تخطی و مشکلات رسانه‌ها، به گونه دقیق مشکلات و شکایات رسانه ها و خبرنگاران را ارزیابی کرده و به مشکلات آنان رسیدگی می‌کند.

او همچنین افزوده که حکومت طالبان در بخش بازسازی و فراهم کردن سهولت‌ها به مردم، به وعده خود عمل کرده ‌است.

این وزارت از قول مارکوس پوتزل؛ معاون یوناما نوشته‌است: «در روزهای اخیر، شاهد ایجاد یک محیط مناسب به خبرنگاران در افغانستان بوده‌ایم و خبرنگاران از وضعیت فعلی خشنود و راضی اند».

پس از حاکمیت طالبان ده‌ها خبرنگار و کارمند رسانه‌ای از سوی طالبان بازداشت شده‌اند و محدودیت‌های شدیدی بر کار رسانه‌ای از سوی این گروه وضع شده‌است. یوناما و سازمان‌های حقوق بشری بارها این وضعیت را نگران‌کننده خوانده بودند و از طالبان خواسته بودند که به حق آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها احترام بگزارند.

مطالب مرتبط