مناسک حج؛ وزیر حج طالبان هم به سراج‌الدین حقانی پیوست

به دنبال رفع محدودیت‌های سفر برخی مقام‌های طالبان از جمله سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله این گروه توسط شورای امنیت سازمان ملل، وزیر حج و اوقاف طالبان نیز برای اشتراک مراسم حج به سراج‌الدین حقانی در عربستان پیوست.

پس از رفع ممنوعیت سفر سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله طالبان و سه مقام دیگر این گروه برای سفر به عربستان سعودی، نورالدین ثاقب؛ وزیر ارشاد، حج و اوقاف طالبان نیز عازم مکه شده است.

وزارت حج و اوقاف طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نورمحمد ثاقب به مکه رفته، شهری که دو روز پیش چهار مقام دیگر طالبان نیز برای ادای مراسم حج به آن‌‌جا رفتند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان گفته که هدف از این سفر، اشتراک در کنفرانس وزیران حج و اوقاف کشورهای اسلامی و بررسی مراسم امسال است.

هدف دیگر از سفر این مقام طالبان به سعودی، نظارت بر فعالیت‌های کمیته‌های کاری حج و تأکید بر تسهیل مراسم حج برای زایران افغانستان عنوان شده است.

قرار است نشست وزیران حج و اوقاف کشورهای اسلامی، روز دوشنبه، ۲۱ جوزا در شهر مکه برگزار شود.

این در حالی است که مقام‌های بلندپایه طالبان نیز هم‌اکنون در عربستان سعودی به‌سر می‌برند و این موضوع به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برگزاری نشست سری درباره افغانستان را میان کاربران شبکه‌های اجتماعی دامن زده است.

تیم نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد دو روز پیش، به سراج‌الدین حقانی و سه مقام دیگر این گروه که در فهرست سیاه این شورا قرار دارند، معافیت سفر موقت صادر کرد.

این در حالی است که هم‌اکنون وزیران کار، معارف و تحصیلات عالی طالبان در روسیه به‌سر می‌برند.

مطالب مرتبط