اسرائیل از آزادسازی 4 گروگان از نزد حماس خبر داد

مقامات اسرائیلی از آزادی چهار فرد به گروگان‌گرفته شده توسط حماس خبر داده و گفته‌است که این گروگانان طی عملیاتی سخت و دشوار در غزه از نزد حماس آزاد شده‌اند.

بنا بر اعلام ارتش اسرائیل این گروگان‌ها امروز شنبه، 7 جون طی یک عملیات نظامی آزاد شده‌اند. این افراد که در جریان حمله هفتم اکتبر نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی به اراضی تحت کنترل اسرائیل در آنسوی نوار غزه به گروگان گرفته شده بودند.

ارتش اسرائیل در پیامی اعلام کرد که نیروهای ارتش، شین‌بت و پولیس این کشور در عملیات مشترک این گروگان‌ها را از اردوگاه نصیرات شناسایی و آزاد کردند.

در همین حال، اکسیوس به نقل از یک مقام دولت امریکا مدعی شد که هسته‌ای ویژه از نیروهای امریکایی نیز در این عملیات مشارکت داشته‌اند.

حماس نیز با اشاره به مشارکت نیروهای امریکایی در عملیات آزدسازی گروگان‌ها در اردوگاه نصیرات، از این اقدام به عنوان نشانه مشارکت ایالات متحده در «جنایات جنگی» در غزه یاد کرده است.

از سوی دیگر، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی ضمن محکوم کردن بمباران مرگبار اردوگاه نصیرات توسط ارتش اسرائیل، اعلام کرده است که امریکا نیز در کشتار صورت گرفته در این اردوگاه مسوول است.

ارتش اسرائیل این عملیات را «جسورانه» خوانده و اعلام کرده است که نظامیان به همراه نیروهای شین‌بت در روز روشن به دو ساختمان در مرکز نوار غزه یورش برده و چهار گروگان زیر آتش را نجات دادند.

پولیس اسرائیل در این میان از کشته شدن یکی از ماموران خود در جریان عملیات آزادسازی گروگان‌ها خبر داده است.

این سومین بار از زمان آغاز جنگ است که ارتش اسرائیل موفق به آزادسازی گروگان‌های زنده و تحت اسارت حماس در غزه می‌شود.

مطالب مرتبط