انفجار بمب در خیبر پختونخوا، 6 نیروی ارتش پاکستان را کشت

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که انفجار بمب در ایالت «خیبرپختونخوا»ی این کشور در نزدیکی مرز افغانستان که موتر حامل نیروهای ارتش را هدف قرار دارد ۶ کشته برجای گذاشت.

در گزارش رسانه‌های پاکستانی آمده‌است که موتر حامل نیروهای ارتش پاکستان امروز یکشنبه، 20 جوزا در منطقه «لکی مروت» واقع در ایالت خیبرپختونخوا هدف بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت که بر اثر آن ۶ نظامی از جمله یک افسر درجه‌دار جان باختند.

این دومین انفجار که در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته در شمال غرب پاکستان رخ می‌دهد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت انفجار موتر حامل نظامیان پاکستانی را برعهده نگرفته است. تحریک طالبان پاکستان و داعش خراسان که در این مناطق فعال هستند، پیشتر چنین انفجارهایی را سازماندهی کرده بودند.

روز گذشته نیز انفجار بمب و تیراندازی در منطقه خیبر ایالت خیبرپختونخوا منجر به زخمی شدن چندین نفر از نیروهای مرزی پاکستان شد.

دولت و ارتش پاکستان مدعی استفاده استفاده تحریک طالبان پاکستان و داعش از قلمرو افغانستان برای حملات به مواضع نیروهای امنیتی در پاکستان هستند.

طالبان در افغانستان همواره این ادعاها را رد کرده و از اسلام‌آباد خود خواسته است تا به جای نشانه گرفتن انگشت اتهام به سمت دیگران، مشکلات خود را در داخل حل کند.

مطالب مرتبط