وزیر خارجه ترکیه به روسیه می‌رود

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور برای شرکت در شورای وزرای خارجه کشورهای عضو «بریکس» فردا به روسیه سفر می‌کند.

وزارت امور خارجه ترکیه امروز یکشنبه، 9 جون با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هاکان فیدان؛ وزیر امور خارجه این کشور به روسیه سفر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده که آقای فیدان در روزهای ۱۰ و ۱۱ جون (دوشنبه و سه شنبه هفته جاری) به روسیه سفر خواهد کرد تا در شورای وزرای خارجه کشورهای عضو «بریکس» در نیژنی نووگراد شرکت کند.

وزارت خارجه ترکیه گفته که که در دیدارهای هاکان فیدان قرار است آخرین تحولات غزه، مسایل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه اوکراین، سوریه، لیبیا و قفقاز جنوبی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس قرار است با حضور دیپلمات‌های ارشد 10 کشور عضو این گروه در نیژنی نووگراد طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شود.

علاوه بر ۱۰ کشور عضو بریکس، کشورهای الجزایر، بحرین، بلاروس، کوبا، بنگلادش ، اندونیزیا، قزاقستان، لائوس، موریتانی، نایجریا، سریلانکا، تایلند، ترکیه، ونزوئلا و ویتنام به این نشست دعوت شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که این اجلاس علاوه بر نشست اصلی و جمعی به کانون رایزنی‌های دیپلماتیک میان وزیران امور خارجه کشورهای عضو و دوست بریکس باشد؛ به ویژه آنکه در آستانه این نشست، شمار دیگری از کشورها همچون ترکیه و تایلند نیز درخواست و تمایل خود را برای عضویت در گروه بریکس اعلام کرده‌اند.

مطالب مرتبط