بلینکن به مصر و اسراییل می‌رود

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا، یک هفته پس از پیشنهاد آتش‌بس سه‌مرحله‌ای در غزه از سوی جو بایدن؛ رییس جمهور این کشور، بار دیگر عازم مصر و اسراییل می‌شود.

رویترز گزارش داده که آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا قرار است امروز دوشنبه، ۲۱ جوزا، نخست به مصر و پس از آن به اسراییل سفر کند.

وزیر خارجه‌ امریکا در حالی از مصر و تل‌آویو بازدید می‌کند که واشنگتن به دنبال افزایش فشار بر حماس و اسراییل است تا آتش‌بس در غزه برقرار و از گسترش جنگ به لبنان جلوگیری شود.

براساس گزارش رویترز، قرار است این دیپلمات ارشد امریکایی در سفر به مصر، با عبدالفتاح السیسی؛ رییس‌ جمهور این کشور در قاهره دیدار کند و به دنبال آن برای ملاقات با بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر اسراییل و یوآو گالانت؛ وزیر دفاع آن، وارد تل‌آویو شود.

این هشتمین سفر بلینکن پس از حمله‌ ۷ اکتوبر حماس بر اسراییل به منطقه است که در ادامه آن، وی به اردن و قطر نیز خواهد رفت.

این سفر در حالی انجام می‌شود که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا، ۳۱ می، طرح آتش‌بس اسراییل در غزه را ارایه کرد که شامل سه مرحله آتش‌بس موقت و آزادی گروگان‌ها، خروج نیروهای اسراییلی از غزه و بازسازی این شهر می‌‌شود.

در همین حال، طرح بایدن دست‌کم تا کنون از سوی طرف‌های جنگ‌ در غزه، پذیرفته نشده است، زیرا اسراییل بر نابودی حماس و حماس بر خروج کامل ارتش اسراییل از غزه تأکید دارد.

طبق آمارهای تازه، جنگ میان اسراییل و حماس، منجر به کشته شدن ۳۷ هزار فلسطینی شده است.

مطالب مرتبط