پولیس آلمان یک تن را اتهام عضویت در «داعش خراسان» بازداشت کرد

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که پولیس این کشور یک فرد را به اتهام حمایت از شاخه خراسان گروه داعش مظنون است، در فرودگاه شهر کلن بازداشت کرده‌است.

بر بنیاد اعلام دفتر دادستانی آلمان، فرد بازداشت‌شده تلاش کرده بود که در رویدادهای مرتبط با رقابت های یورو ۲۰۲۴ استخدام شود. این رقابت‌ها قرار است تا یک هفته دیگر در آلمان برگزار شود.

سخنگوی این نهاد روز یکشنبه، 20 جوزا گفت که فرد مظنون روز جمعه در فرودگاه کلن _ بن دستگیر شده است.

بازرسان می‌گویند این مرد که دارای ملیت آلمانی – مراکشی است، در سپتامبر ۲۰۲۳ پول را به حسابی متعلق به شاخه خراسان گروه داعش، انتقال داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، این مرد همچنین درخواست داده بود تا به عنوان مهماندار و کادر امنیتی در خارج از استادیوم‌های فوتبال در طول رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ کار کند، اما درخواست‌اش ناموفق بود.

گفته می‌شود که این مرد تقریباً ۱۷۰۰ دالر را از طریق یک صرافی ارز دیجیتال به شاخه خراسان داعش منتقل کرده است. در بازرسی از خانه او، تلفن های همراه، ذخیره‌های داده‌ها، کمپیوترها و نوارهای مشکوک را کشف و ضبط شده‌است.

شاخه خراسان گروه داعش در پاکستان و افغانستان فعال است و حملات مرگباری را سازمان‌دهی کرده‌است. این سازمان حملاتی در دیگر کشورها از جمله روسیه نیز انجام داده‌است.

مطالب مرتبط