ارتش پاکستان از کشتن 11 «تروریست» در نزدیکی مرز افغانستان خبر داد

ارتش پاکستان اعلام کرد که در پاسخ به بمب‌گذاری علیه نظامیان این کشور در ایالت «خیبر پختونخوا» در نزدیکی مرز با افغانستان که منجر به کشته‌شدن 7 نیروی ارتش این کشور شد، علمیاتی را در منطقه «لکی مروت» این ایالت انجام داده‌است.

در یک بیانیه ارتش پاکستان که امروز شه‌شنبه، 22 جوزا منتشر شد آمده‌است که در این عملیات چندین مخفیگاه شبه‌نظامیان منهدم شد و در نتیجه آن 11 شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

ارتش پاکستان بر اراده خود برای محو تهدید تروریزم از این کشور تاکید کرده‌است.

همزمان شهباز شریف؛ نخست وزیر پاکستان نیز نیروهای امنیتی را به خاطر کشتن 11 شبه‌نظامی در لکی مروت ستایش کرده‌ و گفته‌است که نیروهای امنیتی پاکستان با به خطر انداختن جان خود «عملیات موفقیت‌آمیزی علیه تروریست‌ها انجام دادند».

این در حالی است که روز یکشنبه این هفته در نتیجه انفجار یک بمب کنارجاده‌ای در منطقه لکی مروت ایالت خیبرپختون‌خوا، 7 نیروی ارتش پاکستان از جمله یک افسر درجه دار این کشور شدند.

پاکستان همواره حکومت طالبان در افغانستان را متهم به حمایت از «تحریک طالبان پاکستانی» کرده‌است. این گروه در خیبرپختون‌خواه و وزیرستان پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان فعال است و حملاتی را علیه نیروهای پاکستانی راه‌اندازی کرده‌است.

طالبان افغانستان اما این اتهامات را رد کرده و گفته‌اند که هیچ گروه تروریستی از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها فعالیت نمی‌کند.

مطالب مرتبط