هشدار مقامات هندی از سراسری شدن موج گرمای شدید تا پنج روز دیگر در این کشور

اداره هواشناسی هند اعلام اعلام کرد که موج گرمای شدید احتمالاً در پنج روز آینده شمال غرب و شرق این کشور را در بر خواهد گرفت. همزمان گزارش شده که در سه روز گذشته شش نفر دیگر در شرق این کشور در اثر گرمای شدید جان باخته‌اند.

اداره هواشناسی هند امروز سه شنبه، 11 جون اعلام کرد که موج گرمای شدید احتمالاً در پنج روز آینده شمال غرب و شرق این کشور جنوب آسیا را در بر خواهد گرفت.

طبق گزارش روزنامه هندوستان تایمز هند، ایالت‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند شامل بیهار، بنگال غربی اوتار پرادش و جارکند هستند که حداکثر دما در روز دوشنبه در محدوده ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق اوتار پرادش، دهلی، در برخی از مناطق شمالی مادیا پرادش، هاریانا، بیهار و گجرات بود.

در این گزارش آمده که دمای هوا در این مناطق ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال است. دیروز بیشترین دمای هوا در پرایاگراج (در شرق اوتار پرادش) با ۴۵.۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.

امواج گرمای شدید و طولانی مدت در ماه‌های اپریل و می هند را درنوردیده است.

وزارت صحت هند در اوایل این ماه اعلام کرد که حداقل ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۲۵۰۰۰ مورد مشکوک به گرمازدگی از مارس تا می در این کشور ثبت شده است. با این حال، رسانه‌های محلی به نقل از مقامات گزارش دادند که این ارقام ممکن است کمتر از حد واقعی باشد.

مقامات در ایالت اودیشا در شرق هند دیروز نیز گفتند که که در عرض ۷۲ ساعت ۸ نفر جان خود را بر اثر گرما از دست دادند.

امسال دمای هوا در هند رکورد زده است. بسیاری از مناطق کشور موج گرمای بی امان را برای بیش از دو هفته تجربه کردند، به طوری که حداکثر دما به طور ناگهانی بالای ۴۵ درجه سانتیگراد و حتی در برخی مناطق به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت.

مطالب مرتبط