اسرائیل بندر حدیده یمن تحت تسلط حوثی‌ها را بمباران کرد

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تایید کرد که حملات هوایی گسترده به بندر حدیده انجام داده و حوثی‌ها را هدف قرار داده است. حدیده بندری در حاشیه دریای سرخ و تحت تسلط شبه‌نظامیان حوثی است.

در بیانیه ارتش اسرائیل که شنبه‌شب، 20 جولای منتشر شد آمده که جنگنده‌های اسرائیل در پاسخ به صدها حمله انجام شده طی ماه‌های اخیر، اهداف نظامی حوثی‌ها را در بندر حدیده در یمن هدف قرار داده‌اند.

حوثی‌های یمن نیز گفته‌اند که تاسیسات نفتی در بندر حدیده مورد حمله اسرائیل قرار گرفته است.

شبکه العربیه عربستان سعودی هم به نقل از منابع آگاه این حمله را عملیات مشترک اسرائیل با امریکا و بریتانیا گزارش کرده است.

شبکه تلویزیونی المسیره، اصلی‌ترین رسانه خبری تلویزیونی جنبش حوثی‌های یمن، امروز اعلام کرد که یک سری حملات هوایی شهر بندری حدیده در دریای سرخ را هدف قرار داده است.

شبکه المسیره ابتدا اعلام کرد که این حملات توسط نیروهای امریکایی و بریتانیایی انجام شده است، اما بعدا اشاره به نیروهای امریکایی و بریتانیایی را حذف کرد.

وزارت صحت حوثی‌های یمن می‌گوید که حمله به انبار سوخت کشته و زخمی‌هایی بر جای گذاشته است.

روز گذشته شبه‌نظامیان حوثی‌های یمن مسوولیت حمله پهپادی به مرکز شهر تل آویو، را به عهده گرفتند که طی آن یک مرد کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته یک مقام نظامی اسرائیل، یک مجموعه آپارتمانی مورد اصابت قرار گرفت و از یک پهپاد بزرگ دوربرد در این حمله استفاده شده بود.

یمن با اسرائیل ۱۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد و حوثی‌ها که کنترل بخش‌هایی از آن را در دست دارند، تحت حمایت دولت ایران هستند.

مطالب مرتبط