حمله معترضان به کنسولگری پاکستان در آلمان

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شماری از معترضان خشمگین وارد محوطه کنسولگری پاکستان در فرانکفورت آلمان شده و پرچم این کشور را پایین می‌آورند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که شماری از معترضان خشمگین روز شنبه، ۳۰ سرطان وارد محوطه کنسولگری پاکستان در فرانکفورت آلمان شده و پرچم این کشور را پایین می‌آورند.

در ویدیوها دیده می‌شود که برخی از معترضان به سوی ساختمان کنسولگری سنگ می‌اندازند.

در یک ویدیوی جداگانه لحظه آتش‌زدن پرچم پاکستان در میان معترضان خشمگین دیده می‌شود.

بربنیاد گزارش‌ها، این تظاهرات در حمایت از «جنبش تحفظ پشتون‌ها» در پاکستان و در اعتراض به کشته شدن گیله‌من وزیر، یک عضو این جنبش، در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شده بود.

در ویدیوها دیده می‌شود که معترضان پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی افغانستان را به دوش دارند. اعضای جنبش تحفظ پشتون‌ها در پاکستان نیز از این پرچم به عنوان یکی از نمادهای خود استفاده می‌کنند.

در همین حال، شماری از رسانه‌های پاکستانی این رویداد را به عنوان «حمله افغان‌ها به کنسولگری پاکستان در فرانکفورت» گزارش داده‌اند.

منابع می‌گویند که برخی از اعضای جنبش تحفظ پشتون‌ها در پاکستان در سازمان‌دهی این تظاهرات سهم داشتند.

این رسانه‌ها پایین کشیدن پرچم پاکستان از سوی معترضان را «بی‌حرمتی» به ارزش‌های ملی این کشور توصیف کرده‌اند.

به نقل از رسانه‌های پاکستانی، دیپلمات‌های این کشور در پی این حمله، از وزارت خارجه آلمان خواستار تحقیق و بازداشت عاملان این رویداد شده‌اند.

در گزارش رسانه‌های پاکستان آمده است که «دست‌کم ۸ تا ۱۰ نفر از افغان‌ها به گونه مستقیم در حمله به کنسولگری پاکستان و پایین کشیدن پرچم آن نقش داشته‌اند».

تاکنون پولیس آلمان درباره این رویداد واکنشی نشان نداده است.

در همین حال، برخی از رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که پولیس آلمان چند نفر از این معترضان افغان را بازداشت کرده و تحقیقاتی را برای شناسایی تمامی عاملان این حمله آغاز کرده است.

مطالب مرتبط