رهبران تحریک انصاف اعتصاب غذا کردند

برخی از رهبران حزب تحریک انصاف خواهان رهایی عمران خان؛ رهبر پیشین این حزب شده و در مقابل پارلمان این کشور دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

شماری از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان روز سه‌شنبه، دوم اسد در اعتراض به فشارهای اخیر حکومت بر این حزب دست به اعتصاب غذایی زدند.

این معترضان همچنین با برپایی خیمه تحصن در مقابل ساختمان پارلمان پاکستان، خواهان آزادی عمران خان از زندان شدند.

گوهرعلی خان؛ ریيس حزب تحریک انصاف، اسد قیصر؛ ریيس پیشین مجلس ملی پاکستان، عمر ایوب؛ ریيس جناح مخالف در مجلس ملی پاکستان و شماری از رهبران دیگر این حزب در این اعتصاب غذایی اشتراک کردند.

این در حالی است که حکومت پاکستان صبح روز گذشته دفتر مرکزی این حزب را در اسلام‌آباد بست.

یک روز پیش هم ماموران پولیس با یورش به این دفتر، رؤوف حسن، دبیر اطلاعات و شماری دیگر از اعضای این حزب را به اتهام «تبلیغات علیه پاکستان» بازداشت کردند.

گوهرعلی خان؛ رییس حزب تحریک انصاف، در یک نشست خبری گفت که اعتصاب غذایی رهبران این حزب به عنوان اعتراض نمادین به «بی‌عدالتی» و برای آزادی عمران خان و برتری پارلمان هر روز تا ساعت هشت شب ادامه خواهد داشت.

گوهر علی خان افزود :«عمران خان و همسرش بدون هیچ دلیلی زندانی شده‌اند. این تحصن تا زمان آزادی عمران خان ادامه خواهد داشت.»

در همین حال، اسد قیصر؛ ریيس پیشین مجلس ملی پاکستان و از رهبران حزب تحریک انصاف، خواهان استعفای حکومت شهباز شریف؛ نخست‌وزیر، به دلیل حکومت‌داری «خراب و عدم مدیریت بحران اقتصادی» شد.

شمار زیادی از اعضای حزب تحریک انصاف به شمول عمران خان و شاه‌محمود قریشی؛ رهبر و معاون این حزب از حدود یک سال به این سو در زندان به سر می‌برند.

اخیرا ارتش پاکستان هم به نحوی هواداران این حزب را متهم به فعالیت‌های ضدپاکستان از طریق فضای مجازی کرد.

احمدشریف چودری؛ سخنگوی ارتش پاکستان، در یک نشست خبری در راولپندی گفت که اخیراً تبلیغات و اخبار کذب علیه ارتش پاکستان افزایش یافته است.

او افزود که «مافیای سیاسی» در تضعیف حمایت از «عملیات عزم استحکام» علیه شورشیان دخیل است، اما از گروه یا حزب خاصی نام نگرفت.

مطالب مرتبط