آلمان فعالیت مرکز اسلامی هامبورگ وابسته به ایران را ممنوع اعلام کرد

نانسی فایزر؛ وزیر داخله آلمان اعلام کرد فعالیت «مرکز اسلامی هامبورگ» و دفاتر مربوط به آن در سراسر آلمان ممنوع است. مرکز اسلامی هامبورگ وابسته به دولت ایران است و آلمان این مرکز را «اسلام‌گرای افراطی» خوانده که کرامت بشری، حقوق زنان، دولت حقوق مدار و دموکراسی را نقض می کند.

وزارت داخله آلمان امروز چهارشنبه، 24 جولای اعلام کرد که «مرکز اسلامی هامبورگ»، یک سازمان اسلامگرای افراطی است که اهداف خلاف قانون اساسی آلمان را دنبال میکند. ده‌ها مأمور پولیس بامداد امروز به این مسجد و مرکز یورش برده و آن را مسدود کردند.

به گفته وزیر داخله آلمان در هشت ایالت آلمان فدرال، ۵۳ مورد از اماکن مرتبط با این سازمان مورد تلاشی قرار گرفته و مسدود شده‌است. آلمان این نهاد را به حمایت از حزب‌الله لبنان نیز متهم کرده است.

خانم فایزر توضیح داد که «مرکز اسلامی هامبورگ» در آلمان یک ایدئولوژی تمامیت خواهی را تبلیغ می نماید و این ایدئولوژی علیه کرامت بشری، حقوق بشر، علیه حقوق زنان و قوه قضائیه مستقل و دولت دموکراتیک می باشد. به گفته او، این ممنوعیت به عنوان «گامی دیگر علیه افراطگرایی اسلامی» است.

همزمان وزارت خارجه ایران ممنوعیت فعالیت مرکز اسلامی را «خصمانه» و مغایر با حقوق بشر خوانده و هانس اودو موتسل؛ سفیر آلمان را برای توضیح به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

سازمان امنیت داخلی آلمان در مورد «مرکز اسلامی هامبورگ» نوشته که این مرکز نزدیک به دولت ایران است. این نهاد امنیتی در گزارش سالانه ۲۰۲۳ اش نوشته است که این مرکز «در پهلوی سفارت، مهمترین نماینده دولت ایران در آلمان و مرکز مهم تبلیغاتی ایران در اروپا است».

مطالب مرتبط