خارج کردن اجساد ۵ اسیر اسراییلی از غزه

ارتش رژیم اسراییل از خارج کردن اجساد ۵ اسیر این رژیم طی یک عملیات از  غزه خبر داده است.

ارتش رژیم اسراییل، امروز پنج‌شنبه، ۴ اسد اعلام کرده است که نیروهای این رژیم اجساد ۵ اسیری را که در حمله هفتم اکتبر کشته شدند و از آن زمان در غزه بودند، پیدا کرده است. براساس گفته ارتش اسراییل، این اجساد روز چهارشنبه، ۳ اسد به اسراییل بازگردانده شده‌اند.

یکی از این اجساد متعلق به یک مربی مهد کودک و چهار نفر دیگر سربازانی بودند که در حمله هفتم اکتبر سال گذشته در نبرد با نیروهای حماس کشته شدند.

این پنج نفر از جمله اسیرانی بودند که هنوز در غزه نگهداری می‌شوند.

در بیانیه ارتش اسراییل آمده است که اجساد مایا گورن و همچنین سربازان تومر آهیماس، کریل برودسکی، راوید آریه کاتز و اورن گلدیس از نیروهای ذخیره نظامی پس از عملیات نجات به اسرائیل بازگردانده شده است.

یوآو گالانت؛ وزیر دفاع رژیم اسراییل در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از این عملیات گفت: «ارتش به مبارزه با حماس تا شکست این گروه ادامه خواهد داد. ما متعهد هستیم که گروگان‌ها را به خانه بازگردانیم.»

ارتش اسرائیل پیش از این هم در عملیات‌هایی «موفق» شده بود تعدادی از اسیران را از غزه خارج کند.

انجمن خانواده‌های اسیران و مفقودان اسرائیل خواستار آن هستند که دولت این رژیم با آتش بس موافقت کند،‌ توافقی که می‌تواند به بازگرداندن اسیران باقی مانده کمک کند.

این انجمن در بیانیه‌ای که منتشر کرده، گفته:‌«وظیفه اسرائیل است که همه کشته شدگان را برای خاکسپاری محترمانه و همه گروگان‌های زنده را برای ادامه زندگی به کشور بازگرداند.»

انتظار می‌رود جو بایدن؛ رییس‌ جمهوری آمریکا امروز بار دیگر از بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر اسرائیل بخواهد برای آزادی گروگان‌های باقی مانده توافقی به دست آورد. نتانیاهو که در واشنگتن به سر می‌برد قرار است امروز با آقای بایدن دیدار کند.

دیدار نخست‌وزیر اسرائیل از واشنگتن و نطق او در کنگره آمریکا با اعتراض‌های زیادی روبرو شد.

ده‌ها عضو دموکرات کنگره سخنرانی او را تحریم کردند و هزاران نفر در خیابان های اطراف جمع شده و علیه نتانیاهو و کشتار فلسطینیان در غزه اعتراض کردند.

اسرائیل می‌گوید که حمله حماس در روز هفتم اکتبر سال گذشته میلادی منجر به کشته شدن ۱۱۹۷ نفر شد که اکثرا غیرنظامی بودند.

نیروهای حماس همچنین ۲۵۱ نفر را از کیبوتص‌های مختلف در جنوب اسرائیل اسیر گرفتند که ۱۱۱ نفر از آن‌ها در غزه هستند و ۳۹ نفر هم تاکنون کشته شده‌اند.

براساس توافقی که در ماه نوامبر گذشته انجام شد و یک هفته ادامه داشت حماس ۱۰۵ اسیر را در ازای آزادی حدودا ۲۴۰ زندانی فلسطینی از زندان‌های اسرائیل آزاد کرد.

روشن نیست که چه تعدادی از افرادی که ناپدید هستند هنوز زنده‌اند.

مقامات درمانی در غزه که تحت کنترل حماس است هم گفته‌اند که از زمان شروع جنگ در غزه بیش از ۳۹ هزار نفر کشته شده‌اند که اکثرا غیر نظامی بوده‌اند.

مطالب مرتبط