ملا یعقوب به اعضای طالبان: چوکی و زندگی مجلل پایدار نیست، برای رضای خدا و بهشت کار کنید

یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع طالبان در مراسمی در کابل از اعضا و نیروهای این گروه خواست که در پی چوکی، مقام، موتر و اپارتمان نباشند؛ چون به گفته او، این‌ها پایدار نیست و اعضای طالبان «برای رضا خدا و بهشت کار کنند».

آقای مجاهد امروز پنجشنبه، 4 اسد در مراسم تقدیر از نیروهای این گروه در کابل صحبت و بار دیگر به فرمانبرداری از رهبر این گروه تاکید کرد. او افزود که «فرمایش‌های دیگران را نمی‌پذیرند».

او از ارتش این گروه به عنوان فوج (کلمه اردو به معنای ارتش که مورد استفاده پاکستانی‌ها است) یاد کرد و افزود که این نیروها در اختیار ملا هبت‌الله است. او تصریح کرد: «از من تا آخرین نفر، تحت امر امیرالمومنین هستیم. تحت تأثیر هیچ کس دیگری نیستیم. فرمایش‌های هیچ کس دیگری قابل قبول نیست. ما فقط از امیر خود اطاعت می‌کنیم».

در سه سال گذشته بارها گزارش‌هایی درباره اختلاف میان رهبران طالبان درز کرده است. این اختلاف‌ها عمدتا میان طالبان قندهار و شبکه حقانی است؛ اما برخی دیگر از چهره‌ها بر سر آموزش و کار زنان و همچنان تعامل با جهان با رهبر طالبان اختلاف دارند.

ملا یعقوب در بخشی دیگر از سخنانش از نیروهای طالبان خواست که در پی چوکی، مقام، موتر و اپارتمان نباشند و «برای رضا خدا و بهشت کار کنند».

هشدار نسبت به گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین

وزیر دفاع طالبان با اشاره به گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین بر حریم هوایی افغانستان گفت این گروه تلاش دارد کنترول حریم هوایی را به دست گیرد. او تاکید کرد که طالبان همان‌طور که از تمامیت ارضی «حفاظت» کرده‌‌اند کنترول حریم هوایی را نیز به دست خواهد گرفت.

وی اضافه کرد که با تحت کنترل گرفتن فضا، دیگر به کسی اجازه تخطی نخواهد داد. او خطاب به کشورها افزود: «حریم هوایی ما را احترام کنید و به افغان‌ها و سرزمین پاک ما بی‌احترامی نکنید.»

ملا یعقوب هشدار داد که اگر به حریم افغانستان بی‌احترامی شود، «می‌دانیم چگونه از خود دفاع کنیم.»

تکذیب حضور گروه‌های ترویستی در خاک افغانستان

ملا یعقوب با اشاره به اتهامات مقامات پاکستانی درباره استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور گفت که طالبان به دنبال ناامنی در کشورهای دیگر نیستند. او گفت که این کشورها از اتهامات بی‌جا بپرهیزند و نگرانی‌هایشان را از طریق گفت‌وگو و مذاکره مطرح کنند.

در پی حملات مرگبار تحریک طالبان پاکستانی به نیروهای امنیتی و ارتش پاکستان، نخست‌وزیر و وزرای دفاع و خارجه این کشور گفته‌اند که شبه‌نظامیان از خاک افغانستان به پاکستان حمله می‌کنند. مقامات پاکستانی از طالبان خواسته‌اند که پایگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان را برچینند.

وزیر دفاع طالبان بدون اینکه از پاکستان نام ببرد، گفت که برخی کشورها قادر به تأمین امنیت مردم خود نیستند و برای انحراف افکار عمومی و بی‌اعتمادسازی جهان نسبت به طالبان، اعتراض‌ها و اتهاماتی را بر افغانستان وارد می‌کنند.

از تسلیحات امریکایی جامانده در افغانستان حفاظت می‌شود

وزیر دفاع طالبان به نگرانی‌ها درباره دست‌یافتن تروریست‌ها به جنگ‌افزارهای جامانده از نیروهای امریکایی در افغانستان واکنش نشان داد و گفت که این جنگ‌افزارها «غنیمت» جنگی است و از آن‌ها حفاظت می‌کنند. او گفت که نگرانی‌ها درباره سوءاستفاده از جنگ‌افزارهای برجا مانده بی‌مورد است.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شد که تحریک طالبان پاکستان، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی به جنگ‌افزارهای نیروهای امریکایی دست یافته‌اند.

مطالب مرتبط