بازداشت فردی مظنون به طراحی حمله تروریستی در قرقیزستان

کمیته امنیت ملی روسیه (SCNS) اعلام کرده است که فردی مظنون به طرح یک حمله تروریستی در خاک یکی از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در قرقیزستان بازداشت شده است.

خبرگزاری تاس روسیه امروز شنبه، ۶ اسد گزارش داده که کمیته امنیت ملی این کشور (SCNS) اعلام کرده که فردی مظنون به طرح یک حمله تروریستی در خاک یکی از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در قرقیزستان بازداشت شده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این فرد شهروند قرقیزستان بوده و در پی یک عملیات ضد تروریزم از این کشور بازداشت شده است‌.

هرچند هویت این فرد با توجه به جریان داشتن تحقیقات افشا نشده، اما از آن به عنوان عضو یک گروه تروریستی بین‌المللی یاد شده است.

کمیته دولتی امنیت ملی روسیه همچنین گفته است که این شهروند قرقیزستان مظنون به آمادگی برای سازماندهی یک حمله تروریستی بود که بازداشت شد.

گفته می‌شود که این فرد کارهایش را با کارفرمای یک گروه تروریستی که از آن نام برده نشده، از طریق پیام‌رسان‌ها هماهنگ می‌کرده است.

طبق اعلامیه مرکز مطبوعاتی کمیته امنیت ملی روسیه، این فرد پیش از مشغول شدن به سازماندهی حمله تروریستی «با رهبر یکی از سازمان‌های تروریستی بین‌المللی بیعت کرده است.»

در همین حال، تحقیقات در مورد این فرد و گروهی که با آن کار می‌کند، هنوز تکمیل نشده است و ادامه دارد.

کشورهای مشترک‌المنافع و اعضای پیمان امنیت جمعی، از جمله روسیه بارها نسبت به افزایش تهدید تروریسم هشدار داده‌اند.

این مظنون در حالی بازداشت شده که ماه حمل سال جاری خورشیدی چندین جنگ‌جوی داعش بر تالار کنسرت در کروکاس سیتی روسیه حمله و دست‌کم ۳۱۷ تن را کشته و زخمی کردند.

مطالب مرتبط