عذرخواهی سخنگوی پیشین از بازماندگان نظامیان امریکایی کشته شده در کابل

جن ساکی؛ سخنگوی پیشین جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا از خانواده‌های سربازان کشته‌شده این کشور در افغانستان در میدان‌ هوایی کابل عذرخواهی کرد.

بر بنیاد گزارش واشنگتن اگزیمینر، جن ساکی؛ سخنگوی پیشین جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا در مصاحبه‌‌ای در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور از مایکل مک‌کال؛ رییس این کمیته خواسته که عذرخواهی‌اش را به خانواده‌های سربازان کشته‌شده امریکایی منتقل کند و تاسف‌اش را برای دردی که برای آنان ایجاد شد، ابراز کند.

خانم ساکی پیش از این در کتابش تحت عنوان «بیش‌تر بگو» درباره عملکرد بایدن نسبت به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت که رییس جمهور ایالات متحده هرگز «به ساعت خود نگاه نکرد» و این سربازان هنگام برگشت به خانه در افغانستان کشته شدند.

واشنگتن اگزیمینر گزارش داده است که رفتار بایدن در هنگام بازگشت سربازان کشته‌شده در افغانستان توسط جمهوری‌خواهان و ترامپ به عنوان یک سند برای ادعای این‌که بایدن یک رهبر بی‌احساس است، استفاده شده است.

این در حالی است که در انفجار میدان هوایی کابل هنگام خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، دست‌کم ۱۷۰ شهروندان افغانستان و ۱۳ نیروی ایالات متحده کشته شدند.

پس از این انفجار، مسئولیت این حمله را گروه داعش خراسان بر عهده گرفت.

در همین حال، جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا در پیوند به نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان که تحت رهبری او انجام شده، تاکنون با انتقادهای جدی و تند مواجه بوده است.

شماری از چهره‌های سیاسی و مقام‌های پیشین و برحال ایالات متحده به‌شمول ترامپ، خروج نیروهایی امریکایی تحت مدیریت بایدن از افغانستان را «شرم‌آور» عنوان کرده‌اند.

برخی از آگاهان نحوه خروج امریکا از افغانستان را «تصمیم فاجعه‌بار» در تاریخ سیاسی-نظامی ایالات متحده عنوان می‌کنند.

مطالب مرتبط