حمله اسرائیل به یک مکتب دخترانه در غزه 30 کشته برجا گذاشت

مقام‌های صحی نوار غزه می‌گویند در حمله هوایی اسرائیل به یک مکت دخترانه که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود،‌ دست‌کم ۳۰ نفر کشته شده‌اند. همزمان ارتش اسرائیل محل هدف قرار گرفته را «مرکز فرماندهی حماس» گفته است.

دفتر رسانه‌ای حماس امروز شنبه، 27 جولای خبر داد که 15 کودک و هشت زن در میان کشته‌شدگان این حمله به شهر دیرالبلح بودند و وزارت صحت غزه که زیرنظر حماس اداره می‌شود،‌ از زخمی شدن بیش از صد نفر دیگر در این حمله خبر داده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت یک «مرکز کنترل و فراندهی حماس داخل مجتمع آموزشی خدیجه در مرکز نواز غزه» را مورد حمله قرار داده است.

این بیانیه می‌گوید که مکتب برای حملات علیه نیروهای اسرائیلی استفاده می‌شد و محل اختفای سلاح بوده و مدعی شده ارتش اسرائیل پیش از حمله به غیرنظامیان هشدار داده بود.

مجروحان این حمله هوایی به بیمارستان الاقصی منتقل شدند و اسوشیتدپرس به نقل از خبرنگاران خود نوشته است دست‌کم پیکر بی‌جان یک کودک و جنازه‌ای پوشیده زیر پتو را داخل یک آمبولانس دیده‌اند. بر اساس همین گزارش، صنف‌های مکتب نابود شده و عده‌ای زیر آوار در جستجوی قربانیان بودند.

تصاویر منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز نیز نشان می‌دهد فلسطینی‌ها در حالی برای بررسی وسایل خود به این مدرسه بازگشتند که این محل هنوز در آتش می‌سوخت.

پیش‌تر ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد از فلسطینی‌های ساکن محله‌های جنوبی خان یونس در جنوب غزه خواسته است «به‌طور موقت» به منطقه امن المواسی نقل‌مکان کنند. ارتش اسرائیل در این بیانیه دلیل این هشدار را انجام عملیات نظامی در منطقهٔ یادشده ذکر کرده است.

نزدیک به ۹ ماه و نیم ماه از جنگ در غزه می‌گذرد؛ جنگی که با حمله حماس آغاز شد و با حملات اسرائیل بر نوار غزه تشدید شد و هزاران فلسطینی در آن کشته و زخمی شدند.

مطالب مرتبط