حمله با چاقو در آلمان ۱۱ کشته و زخمی برجای گذاشت

بربنیاد گزارش رسانه‌های بین‌المللی، در نتیجه حمله با چاقو در یک جشنواره ملی آلمان دست‌کم ۱۱ تن کشته و زخمی شدند.

پولیس آلمان امروز شنبه، سوم سنبله اعلام کرده است که در نتیجه حمله با چاقو به یک جشنواره‌ موسیقی در شهر «زولینگن» در غرب این کشور، ۳ نفر کشته و ۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش رویترز، پولیس آلمان با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که حال ۵ نفر از زخمی‌ها وخیم است.

پولیس آلمان همچنین گفته است که این حمله شامگاه روز گذشته زمانی رخ داده که یک گروه موسیقی در میدانی موسوم به «فرونهوف»، به‌صورت زنده در حال اجرای موسیقی در جشنواره‌ای به‌مناسبت ۶۵۰ سالگی شهر زولینگن در ایالت نوردراین ویست‌فالن بود.

پولیس گفته است که مهاجم به‌صورت مشخص «گلوی» قربانیان را هدف گرفته است، اما هنوز انگیزه‌ این حمله مشخص نیست.

براساس گزارش رسانه‌های آلمانی، مهاجم پس از حمله موفق به فرار شده است و پولیس گفته است که در تلاش شناسایی و بازداشت او است.

نانسی فایزر؛ وزیر داخله‌ آلمان گفته است که پولیس و مقام‌های امنیتی این کشور هرکاری که می‌توانند برای دستگیری عامل حمله و تحقیق در مورد پس‌زمینه‌ این حمله انجام می‌دهند.

آلمان در سال جاری میلادی شاهد چندین مورد حمله با چاقو به تجمعات بوده است.

در ماه جون، یک پولیس آلمان پس از حمله‌ یک مهاجم اهل افغانستان با چاقو به تظاهرات راست‌گراها در شهر مانهایم، کشته شد و پس از آن یک حمله‌ دیگر بر تماشاگران مسابقات جام ملت‌های اروپا صورت گرفت.

در پی این حملات دولت آلمان اعلام کرده است که قوانین مربوط به حمل چاقو را تغییر می‌دهند و محدودیت‌های بیشتر بر حمل چاقو وضع خواهند کرد.

مطالب مرتبط