تنش‌های مرزی در جنوب‌شرق افغانستان؛

هیأتی از مقام‌های پاکستانی برای گفتگو با طالبان وارد قندهار شد

در پی تنش‌های اخیر مرزی میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در ولایت خوست در جنوب‌شرق افغانستان، هیأتی از مقام‌های پاکستانی برای گفتگو با طالبان درباره این تنش‌ها به قندهار سفر کرده است.

منابع از ولایت قندهار به خبرگزاری افق گفتند که در ترکیب این هیأت برخی مقام‌های نظامی پاکستان نیز شامل اند که روز یکشنبه، 25 سنبله به قندهار رسیدند.

به گفته منابع هدف این هیأت گفتگو با طالبان در باره تنش‌های مرزی و موضوعات مربوط به تحریک طالبان پاکستان است و هیأت مذکور با برخی مقام‌های محلی طالبان در قندهار دیدار نیز کرده‌است.

مقام‌های طالبان و پاکستان تا کنون درباره سفر این هیأت به صورت رسمی چیزی نگفته‌اند و نیز جزئیات بیشتر در این باره در دست نیست.

طالبان و نظامیان پاکستانی اخیراً در ولسوالی زازی میدان ولایت خوست درگیر شدند که این درگیری چند روز دوام کرد. طالبان میزان تلفات نیروهایش در این درگیری را اعلام نکرد اما رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقامات آن کشور ادعا کردند که در نتیجه تیراندازی نیروهای پاکستانی دست‌کم 16 عضو طالبان به شمول دو فرمانده مهم این گروه کشته شدند.

طالبان این آمار را تایید و یا رد نکردند. منابع محلی در خوست گفتند که در این حملات غیر نظامیان نیز آسیب دیده‌اند.

پیش از آن نیز ولایت‌های مرزی افغانستان با پاکستان شاهد درگیری‌های متعدد طالبان و نظامیان پاکستانی بوده است و برخی از این درگیری‌ها چندین روز دوام کرده‌است.

از سویی پاکستان طالبان افغانستان را متهم می‌کنند که به تحریک طالبان پاکستانی؛ دوست و هم‌پیمان خود در خاک افغانستان پناه داده‌اند و زمینه حملات به پاکستان را فراهم می‌کنند. طالبان اما این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند که هیچ گروه تروریستی افغانستان حضور ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *