پزشکیان: مهاجران غیر قانونی افغان را «با احترام» اخراج می‌کنیم

مسعود پزشکیان؛ رییس جمهور ایران در نخستین نشست خبری خود پس انتخاب‌شدن به عنوان رییس جمهور، تاکید کرد که مهاجران افغان از ایران اخراج خواهند شد. او همچنین گفت که دولت او تلاش می‌کند که مهاجران را «با احترام» به افغانستان بازگرداند.

آقای پزشکیان امروز دوشنبه، 26 سنبله در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره اخراج مهاجران افغان گفت که «با افغان ها برادریم» اما باید مراعات برخی ضوابط بین دولت‌ها را وجود داشته باشد.

او افزود: «برخی از مهاجران افغان قانونی هستند، پاسپورت دارند و امکان حضور آن‌ها از لحاظ قانونی فراهم است. اما برخی مهاجران غیر قانونی هستند که در حال تلاشیم تا آن‌ها را خارج کنیم».

رییس جمهور ایران گفت که درمورد افغان‌ها سه جلسه در شورای عالی امنیت ایران برگزار شده و تصمیم بر آن شده که با آن‌هایی که پاسپورت دارند یک گونه برخورد شود و با آنعده با خلاف آمدند، باید در چارچوب قانون برخورد شود.

این در حالی است که ایران اخیراً اخراج مهاجران افغان را به افغانستان تشدید کرده و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی نیز بر حضور آن‌ها در نقاط مختلف ایران وضع کرده‌است. مقام‌های ایرانی همچنین به اصناف و کارفرمایان هشدار داده‌اند که کارگران افغان را استخدام نکنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *