پوتین فرمان افزایش نیروهای ارتش روسیه را صادر کرد

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور این کشور با امضای حکمی تعداد نیروهای مسلح روسیه را به تقریبا ۲.۴ میلیون نفر که شامل ۱.۵ میلیون سرباز هستند، افزایش داده است.

پوتین در این حکم که روز دوشنبه، 16 سپتامبر آن را امضا کرد، همچنین به دولت روسیه دستور داده که اعتبارات لازم را در اختیار وزارت دفاع این کشور به منظور اجرای این طرح افزایش نیرو قرار دهد.

رییس جمهور روسیه پیشتر در دسامبر ۲۰۲۳ نیز یک حکم مشابه را صادر کرده و دستور به افزایش تعداد نیروهای ارتش روسیه به حدود ۲.۲ میلیون از جمله ۱.۳ میلیون سرباز را داده بود.

دیمیتری پسکوف؛ سخنگوی کرملین آن زمان توضیح داد که این اقدام در نتیجه «جنگ نیابتی» که توسط غرب علیه مسکو به راه افتاده، رخ داده است.

همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که افزایش نیروهای ارتش این کشور از طریق شهروندانی که به صورت قراردادی داوطلب حضور در آن می‌شوند رخ اجرا خواهد شد.

این وزارت خانه تصریح کرد که این تصمیم به دلیل تهدید ناشی از تداوم گسترش ائتلاف ناتو و افزایش چشمگیر تعداد قوای نظامی این ائتلاف در نزدیکی مرزهای روسیه و استقرار سیستم‌های تهاجمی و دفاع هوایی آن اتخاذ شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *