طعنه طالبان به مخالفانش: این بار امریکا هم نمی‌تواند کمک تان بکند

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی رژیم طالبان به نشست‌های مجازی مخالفان این گروه در خارج از کشور واکنش نشان داده و گفته که آنان نباید به کمک خارجی‌ها امیدوار باشند.

آقای مجاهد امروز سه‌شنبه، ۲۷ سنبله در در یک برنامه تلویزیون ملی طالبان،  مقام‌های دولت پیشین و مخالفان این گروه مسوول اصلی بدبختی‌های سه دهه اخیر افغانستان اند.

او افزود: این افراد با این‌که جهاد را بدنام کردند اما هنوز آرام نمی نشینند.

سخنگوی طالبان با تأکید بر فرمان عفو عمومی این گروه، از مخالفانش دعوت کرد به افغانستان بازگردند و ادعا کرد که در این صورت زندگی مسالمت‌آمیزی خواهند داشت.

او در عین حال گفت در صورت بازگشت چهره‌های فاسد گذشته به افغانستان، به آن‌ها مسوولیت‌های بزرگ دولتی داده نخواهد شد. به باور او مردم افغانستان از آن‌ها خاطرات تلخی دارند.

ذبیح‌الله مجاهد گفت: مخالفان به حمایت خارجی‌ها نیز امیدوار نباشند، زیرا این‌بار حتی از امریکا هم کمکی برای آن‌ها ساخته نیست.

این در حالی است که اخیرا مخالفان در یک نشست مجازی بر جلب همکاری جهانی در براندازی طالبان تاکید کردند. عبدالرشید دوستم معاون سابق ریاست جمهوری و از مخالفان عمده طالبان در این نشست طرح ایجاد حکومت در تبعید و موازی برای افغانستان را نیز مطرح کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *