انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در لبنان؛ سفیر ایران و صدها عضو حزب‌الله زخمی شدند

رسانه‌ها از لبنان گزارش دادند که عصر امروز صدها دستگاه ارتباطی «بیجر» در بیروت منفجر شده و در نتیجه آن دست‌کم 1200 عضو حزب‌الله لبنان زخمی شده‌اند. رسانه‌های ایران هم گزارش دادند که سفیر ایران در لبنان در نتیجه انفجار این دستگاه‌ها زخمی شده است.

بر بنیاد گزارش‌ها، دستگاه‌های «بیجر» که برای ارسال سیگنال و پیام استفاده می‌شود و در نزد جنگجویان و امدادگران حزب‌الله لبنان وجود دارد، عصر امروز سه‌شنبه، 17 سپتامبر به گونه همزمان منفجر شده است.

وزارت صحت لبنان با تایید این رویدادها از شهروندان خواسته که فوراً دستگاه‌های بیجر را از خود دور کنند. این بیانیه همچنین از همه شفاخانه‌ها خواسته که به حالت آماده‌باش درآیند. وزارت صحت لبنان همچنین زخمی شدن صدها تن در نتیجه این انفجارها را تایید کرده‌است.

در همین حال یک عضو حزب‌الله که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت که این «بزرگ‌ترین نفوذ امنیتی» است که حزب‌الله طی حدود یک سال گذشته در درگیری با اسرائیل با آن مواجه شده است.

گفته شده که بیشتر این انفجارها در حومه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان رخ داده است. یک منبع نزدیک به حزب‌الله به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که گمان می‌رود این حمله‌ای از سوی اسرائیل باشد.

تصاویری از دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد یک دستگاه کوچک دستی نزدیک به صندوقدار یک مغازه خودبه‌خود منفجر می‌شود. در یک ویدئوی دیگر انفجار دستگاه، باعث زخمی شدن و افتادن یک خریدار در بازار میوه می‌شود.

در همین حال برخی رسانه‌های ایران از جمله خبرگزاری مهر این کشور گزارش داده که مجتبی امانی؛ سفیر ایران در بیروت در نتیجه انفجار دستگاه بیجر زخمی شده است.

این رخداد و گزارش‌ها از دست داشتن اسرائیل در این انفجارها در حالی است که کابینه اسرائیل بامداد امروز در پی یک نشست چند ساعته اعلام کرد که اهداف جنگ خود را به لبنان گسترش می‌دهد و با حزب‌الله مقابله می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *