انفجارهای بیروت؛ افزایش زخمی‌ها به نزدیک 3 هزار و تایید مرگ 9 نفر

در پی انفجارهای همزمان صدها دستگاه ارتباطی بیسیم «بیجر» در لبنان وزارت صحتاین کشور زخمی‌های این رویداد را بیش از 2800 تن اعلام کرد و نیز مرگ 9 نفر را تایید کرد.

بر بنیاد گزارش رسانه‌ها از لبنان این انفجارها حوالی ساعت 3:30 بعد از ظهر امروز سه‌شنبه، 27 سنبله به وقت محلی و به صورت همزمان در دستگاه‌های بیجر در بیروت رخ داده است.

وزیر صحت لبنان ساعاتی پس از این رویداها گفت که انفجار پیجرها باعث کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۸۰۰ تن دیگر شد و وضعیت دست‌کم ۲۰۰ زخمی خطرناک است.

پیش از آن حزب‌الله لبنان در نخستین بیانیه خود پس از انفجار پیجرها نزد اعضای این جریان نوشت: «تعدادی از دستگاه‌های پیجر که در اختیار تعدادی از کارکنان واحدها و موسسات مختلف حزب‌الله قرار داشتند، منفجر شدند».

حزب‌الله لبنان افزود که این انفجارهای مرموز تاکنون منجر به کشته شدن یک کودک و دو برادر و مجروح شدن تعداد زیادی شده است. این جریان گفته که در حال حاضر، نیروهایش در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای شناسایی علل این انفجارهای هم‌زمان هستند.

از سویی هم الجزیره به نقل از یک تحلیلگر نوشت که حزب‌الله لبنان برای جلوگیری از رهگیری ارتباطات اعضای خود از سوی اسرائیل، به شدت به پیجرها متکی است. پیجرها دستگاه‌های ارتباط بیسیم اند که از طریق آن سیگنال و پیام فرستاده می‌شود.

گفته شده که بیشتر این انفجارها در حومه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان رخ داده است. یک منبع نزدیک به حزب‌الله به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که گمان می‌رود این حمله‌ای از سوی اسرائیل باشد.

در همین حال برخی رسانه‌های ایران از جمله خبرگزاری مهر این کشور گزارش داده که مجتبی امانی؛ سفیر ایران در بیروت در نتیجه انفجار دستگاه بیجر به صورت سطحی زخمی شده است.

این رخداد و گزارش‌ها از دست داشتن اسرائیل در این انفجارها در حالی است که کابینه اسرائیل بامداد امروز در پی یک نشست چند ساعته اعلام کرد که اهداف جنگ خود را به لبنان گسترش می‌دهد و با حزب‌الله مقابله می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *