خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان؛ بلینکن بار دیگر احضار شد

در ادامه انتقادها از خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان، کمیته روابط خارجی بار دیگر آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه این کشور را برای شهادت درباره خروج امریکا از افغانستان در سوم میزان احضار کرد.

در ادامه انتقادها از خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان، کمیته روابط خارجی بار دیگر آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه این کشور را برای شهادت درباره خروج امریکا از افغانستان در سوم میزان احضار کرده و تهدید کرده اگر وزیر خارجه از حضور در کانگره خودداری کند، او را به توهین به این نهاد به دلیل نقض احضاریه متهم خواهد کرد.

پیشتر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در احضاریه‌ جداگانه‌ای آنتونی بلینکن را برای امروز (پنجشنبه، ۲۹ سنبله) احضار کرده بود، اما روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که آقای بلینکن به دلیل مصروفیت‌هایش نمی‌تواند در کانگرس حاضر شود.

متیو میلر گفته بود که وزارت خارجه با کمیته روابط خارجی در حال مذاکره است تا برسر حضور او در تاریخ دیگری در کانگرس به توافق برسند.

وزارت خارجه امریکا تاکنون به احضاریه جدید کمیته روابط خارجی واکنش نشان نداده است.

مایکل مکال؛ ریيس کمیته روابط خارجی امریکا تهدید کرده که اگر بلینکن این بار در کانگره حاضر نشود، او اقدام به بررسی گزارشی خواهد کرد که وزیر خارجه را به دلیل نقض احضاریه، به توهین به مجلس نمایندگان متهم می‌کند.

کمیته روابط خارجی کانگر که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، از حدود دو سال به این‌سو درباره نحوه خروج «فاجعه‌بار» نیروهای امریکایی از افغانستان تحقیق می‌کند.

این کمیته، تاکنون از ده‌ها مقام دخیل در این روند شهادت گرفته و اخیرا یک گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای نیز از یافته‌هایش در این مورد منتشر کرد.

همزمان با کارزارهای انتخاباتی داغ میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در امریکا، تحقیق کمیته روابط خارجی کانگره درباره خروج امریکا از افغانستان، رنگ سیاسی به خود گرفته است.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که آنتونی بلینکن ۱۴ بار در کانگره درباره خروج امریکا از افغانستان شهادت داده و احضاریه کنونی «غیرضروری»‌ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *