رهبر طالبان سقوط کابل را با «فتح مکه» مقایسه کرد

در حالی که انتقادهای گسترده از قوانین سخت‌گیرانه طالبان به خصوص علیه زنان در افغانستان جریان دارد، رهبر طالبان ضمن مقایسه سقوط کابل با فتح مکه، اعلام کرده که قوانین این گروه براساس «شریعت» تدوین می‌شوند.

ملاهبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان در سفرش به ولایت‌های شمالی، در تخار با مقام‌های محلی و علمای این ولایت دیدار کرده و گفته: «فتح کابل همانند فتح مکه بود.»

بر اساس خبرنامه مقام‌های طالبان در بلخ، رهبر این گروه همچنین تاکید کرده که نظام کنونی بر مبنای قرآن و شریعت استوار است و به گفته‌ او، قوانین بر اساس شریعت تدوین می‌شوند.

هبت‌الله آخوندزاده از قوانین بین‌المللی انتقاد کرده و گفته که این قوانین بر مبنای خواسته‌های انسانی تنظیم شده‌اند.

او افزوده: «قوانین کشور نیز در گذشته از منابع اروپایی، امریکایی و بریتانیایی تدوین می‌شدند و اکنون این قوانین بر اساس کتاب الله، فقه و حدیث تدوین می‌شوند.»

رهبر طالبان تصریح کرده: «برخی کشورها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند؛ اما در عمل اقدام به بمباران و کشتار مردم بی‌گناه در کشورهایی مانند فلسطین می‌کنند.»

آخوندزاده اظهار داشته است که «فتح کابل» مانند فتح مکه مکرمه است و از مسئولان طالبان خواسته است که این روز را «یوم الفتح» نام‌گذاری کنند.

رهبر طالبان در این دیدار بیان داشته است که مذاکرات دوحه میان امریکا و طالبان بر اساس شریعت اسلامی انجام شده و به گفته‌ او، هیچ گامی از این مذاکرات که خلاف دین اسلام باشد، اجرا نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *