حمله اسرائیل به جنوب لبنان دست‌کم ۸ کشته و ۶۰ زخمی برجا گذاشت

ارتش اسرائيل تایید کرد که منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را هدف حملات هوایی قرار داده و یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله را در این حمله کشته است. حزب‌الله از این حمله خبر داده اما در مورد کشته شدن فرمانده مهمش در آن چیزی نگفته‌است.

ضاحیه از مناطق پرجمعیت و شیعه‌نشین حومه بیروت است که به عنوان مقر حزب‌الله شناخته می‌شود در چند روز گذشته هدف انفجار دستگاه‌های پیجر نیز بوده است.

به گزارش المیادین، پهپادهای اسرائیلی امروز جمعه، ۳۰ سنبله چندین موشک به سوی اهدافی در منطقه ضاحیه شلیک کرده است. بنابر تصاویر منتشر شده، ساختمانی در این منطقه تخریب شده است. بنابر این تصاویر جنگنده اف ۳۵ اسرائيل در آسمان مشاهده شده است.

رویترز به نقل از دو منبع امنیتی اعلام کرد که هدف این حملات یک فرمانده عالی‌رتبه حزب‌الله است. اسکای نیوز عربی هم گزارش داد که اسرائيل در این حمله یکی از اعضای «شورای جهادی» حزب‌الله را هدف قرار داده است.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی، ابراهیم عقیل؛ عضو شورای جهادی حزب‌الله، بالاترین نهاد نظامی این گروه هدف حمله هوایی ارتش اسرائيل بود.

وزارت صحت لبنان هم کشته شدن دست کم هشت نفر و مجروح شدن دست‌کم ۵۹ نفر در این حمله خبر داد.

ساعاتی پیشتر حزب‌الله اعلام کرده بود که با موشک کاتیوشا چندین مقر نظامی اسرائیل در طول نوار مرزی با لبنان را مورد حمله قرار داد. ارتش اسرائیل نیز گفته که ۱۲۰ راکت به سوی مناطقی در بلندی‌های جولان، صفد و جلیله علیا شلیک شده و ادعا کرد که برخی از آن‌ها رهگیری و منهدم شدند.

این سومین حمله اسرائيل به جنوب بیروت از آغاز جنگ غزه است. در حمله اواخر ماه جولای از سوی اسرائيل به بیروت فواد شکر؛ فرمانده ارشد حزب‌الله و در حمله روز دوم صالح العاروری؛ معاون اسماعیل هنیه کشته شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *