رسانه‌های ایران:

معاون سپاه پاسداران ایران همراه با حسن نصرالله کشته شده‌است

رسانه‌های ایران گزارش دادند که عباس نیلفروشان؛ معاون عملیات سپاه پاسداران این در جریان حملات اسرائیل به بیروت کشته شده است. بر بنیاد این گزارش‌ها، او در جلسه حسن نصرالله؛ دبیر کل حزب‌الله لبنان و دیگر مقامات ارشد این جریان حضور داشت و محل جلسه آن‌ها هدف حمله اسرائیل قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنای ایران عصر امروز شنبه، 7 میزان به نقل از مقامات این گروه تایید کرد که این مقام ارشد سپاه پاسداران هم همراه با حسن نصرالله کشته شده‌است.

احمد پورخاقان؛ رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران گفته که «نیلوفروشان مهمان مردم لبنان بوده که در حمله اسرائیل به لبنان شهید شده است».

او از سال ۱۳۹۸ این سمت را برعهده داشت و پیش از آن نیز فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران بوده است. رسانه‌های ایران نوشته‌اند که او نقش مهمی در «جریان مقاومت» لبنان و فلسطین داشت.

از شامگاه جمعه اخبار غیررسمی حاکی از حضور او در جلسه با حسن نصرالله و سایر اعضای ارشد گروه حزب‌الله لبنان، هنگام حمله اسرائیل به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت منتشر شده بود.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش تایید کرد که حسن نصرالله در حمله اسرائیل به جنوب بیروت کشته شده‌است. پیش از آن ارتش اسرائیل گفته بود که آقای نصرالله را در حمله‌ای در بیروت کشته است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرده که «راه حسن نصرالله ادامه دارد» و این جریان به «مبارزه» خود با اسرائیل ادامه می‌دهد.

در بیانیه این گروه آمده است: «نصرالله به آرزوی دیرینه‌اش رسید و همراه همرزمان شهید خود این مسیر را ۳۰ سال رهبری کرد. شهادت او را به امام زمان، امام علی خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان، و مراجع عظام، مجاهدان، مومنان و امت اسلامی و مردم لبنان و جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنیم».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *