شلیک از سمت یمن؛ صدای چندین انفجار در اسرائیل شنیده شد

مقام‌های اسرائیلی خبر دادند که تل‌آویو، پایتخت اسرائیل هدف حمله موشکی از سمت یمن قرار گرفته است و آژیر خطر در این شهر به صدا در آمده است. شاهدان عینی نیز از تل‌آویو گزارش دادند که صدای چندین انفجار را شنیده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که شامگاه امروز شنبه، 7 میزان ده‌ها موشک از سمت یمن به سمت اسرائیل شلیک شده است. همزمان ارتش اسرائیل اعلام کرد که آژیر خطر در تل‌آویو به دلیل شلیک این موشک‌ها به صدا در آمده‌است.

خبرگزاری رویترز از قول شاهدان عینی گزارش داده که پس از فعال شدن آژیر خطر صدای چندین انفجار را در تل‌آویو شینده اند.

هنوز مشخص نشده که این موشک‌ها به مکانی اصابت کرده یا توسط سیستم دفاع هوایی اسرائیل منهدم شده است.

هجوم موشکی از سمت یمن به اسرائیل ساعاتی پس از تایید خبر کشته‌شدن سیدحسن نصرالله؛ دبیر کل حزب‌الله لبنان در حمله اسرائیل صورت گرفته است. انصارالله یمن پیشتر نیز حملاتی را علیه اسرائیل انجام داده بود اما تا کنون درباره رشته حملات جدید چیزی نگفته است.

کمتر از یک هفته از رویارویی مستقیم و اسرائیل و حزب‌الله می‌گذرد و تا کنون حملات هوایی اسرائیل هزاران کشته و زخمی در لبنان برجا گذاشته است.

اسرائیل صبح امروز اعلام کرد که در حمله‌ای در بیروت حسن نصرالله؛ دبیر کل حزب‌الله را کشته است و ساعاتی بعد، حزب‌الله نیز مرگ رهبر این جریان در نتیجه حمله هوایی اسرائیل را تایید کرد. این حمله از سوی برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران، سوریه و ترکیه محکوم شده است. روسیه نیز این حمله را محکوم کرده و خواهان پایان درگیری شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *