استخبارات طالبان مسوول یک رسانه محلی را در غزنی بازداشت کرد

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرد که نیروهای استخبارات طالبان حکمت آرین؛ مدیر مسوول رادیو «خوشحال» در ولایت غزنی را به اتهام صحبت کردن درباره حملات انتحاری این گروه بازداشت کرده‌اند. در همین حال منابع گفته‌اند که صحبت‌های آقای آرین از چند سال پیش است و طالبان او را متهم به نشر مجدد آن کرده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان امروز چهارشنبه، 11 میزان با نشر اعلامیه‌ای گفته‌است که حکمت آرین حوالی ساعت ۱۲ چاشت روز یک‌شنبه (۸ میزان) از دفتر کارش در شهر غزنی توسط کارمندان ریاست استخبارات طالبان در این ولایت بازداشت شده است.

منبعی در ولایت غزنی به این مرکز گفته که حکمت آرین متهم شده است که در یک نوار صوتی در مورد حملات انتحاری طالبان در جنگ‌های گذشته صحبت کرده و آن را در رادیو نشر کرده است و با این کار مرتکب «توهین و بی‌احترامی» به طالبان شده است.

دوستان آرین در غزنی به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته‌اند که این ماجرا به پیش از تسلط دوباره‌ طالبان به کشور برمی‌گردد و اتهام واردشده علیه او نادرست است.

مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی جدی درباره بازداشت حکمت آرین، از مسوولان محلی طالبان در ولایت غزنی خواسته است که این خبرنگار را هرچه زودتر و بدون قیدوشرط آزاد کنند.

طالبان پیش از این هم خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها را بازداشت و زندانی کرده‌اند و نیز محدودیت شدید بر فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران وضع کرده‌ است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *