جسد حسن نصرالله «به طور موقت» دفن شده است

رسانه‌های بین‌المللی از قول منابع نزدیک به حزب‌الله در لبنان گزارش دادند که جسد سیدحسن نصرالله؛ دبیر کل این حزب که یک هفته پیش در بمباران اسرائیل در بیروت کشته شد، «به طور موقت در یک مکان مخفی» دفن شده است.

خبرگزاری فرانسه امروز جمعه، 13 میزان به نقل از منابع خود، این موضوع را گزارش داد و افزود که حزب‌الله نگران بود که برگزاری مراسم تشییع جنازه با شرکت گسترده مردم از سوی اسرائیل هدف قرار گیرد.

حسن نصرالله ۶۴ ساله که بیش از ۳۲ سال دبیرکلی حزب‌الله را در دست داشت، عصر جمعه گذشته، 6 میزان در بمباران مقر فرماندهی حزب‌الله در ضاحیه، در حومه جنوبی بیروت، کشته شد. حزب‌الله روز شنبه کشته‌شدن او را تایید کرد.

جسد نصرالله سه روز بعد از بمباران از حفره‌‌ بزرگ ایجاد شده در ساختمان‌های منهدم‌شده یافته و به خانواده‌اش تحویل داده شد. رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که حزب‌الله با مقامات ایران و عراق در تماس است تا جسد او به کربلا در عراق برده و در حرم «امام سوم شیعیان» دفن شود.

حزب‌الله هنوز به صورت رسمی درباره «دفن موقت» یا انتقال جسد سیدحسن نصرالله به عراق چیزی نگفته است. منابع به رسانه‌ها گفته که این گروه قصد دارد جسد وی را در «فرصت مناسب» تشییع کرده و در مراسمی به خاک بسپارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *