هشدار بارندگی در ۳۲ ولایت

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن آنی سیلاب‌ در ۳۲ ولایت کشور هشدار داده است.

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان امروز یک‌شنبه، ۱۵ میزان از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن آنی سیلاب‌ در ۳۲ ولایت کشور هشدار داده است.

این ریاست بارندگی و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای امروز و فردا (۱۵ – ۱۶ میزان) در ولایت‌های بدخشان، نورستان، تخار، کنر، ننگرهار، لغمان، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، کابل، کاپیسا، پنجشیر، بغلان، پروان، سمنگان، میدان وردک، غزنی، بامیان، دایکندی، غور، بلخ، سرپل، فاریاب، جوزجان، بادغیس، هرات، فراه، قندهار، ارزگان، زابل و هلمند پیش‌بینی کرده است.

براساس پیش‌بینی‌ این ریاست، میزان بارندگی در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۴۵ میلی‌متر خواهد بود.

ریاست هواشناسی طالبان همچنین از وزش باد همراه با گرد‌وغبار در ولایت‌های شمال، جنوب، غرب و مرکز کشور با سرعت بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت هشدار داده است.

روز گذشته نیز ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش شدید باران و سرازیرشدن آنی سیلاب‌ در ۲۶ ولایت کشور هشدار داده بود.

مسئولان محلی طالبان در کنر اعلام کرده اند که روز گذشته در پی جاری شدن سیلاب در این ولایت یک تن جان باخته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.

ثابت‌الله صدیقی؛ رییس مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در کنر، گفته که این رویداد روز گذشته در منطقه «لمتک» ولسوالی نرنگ رخ داده است.

صدیقی افزوده که در میان زخمیان زنان و کودکان نیز شامل اند که برای تداوی به شفاخانه انتقال داده شده‌اند.

او همچنین خاطرنشان کرده که در پی جاری شدن این سیلاب‌ها، ۶۰ راس مواشی تلف شدند، ۶۰ منزل مسکونی و ۴۰۰ جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *