وزیر خارجه هند: در سفر به اسلام‌آباد با مقام‌های پاکستانی گفتگو نمی‌کنم

اس‌ جیشنکر؛ وزیر خارجه هند می‌گوید که در سفرش به اسلام‌آباد برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای، هیچ‌گونه دیدار دوجانبه‌ای با مقامات پاکستانی نخواهد داشت.

آقای جیشنکر که طی 9 سال گذشته اولین مقام بلندپایه هند است که به پاکستان سفر می‌کند، امروز یکشنبه، 15 میزاندر یک نشست خبری گفت که روابط هند و پاکستان در دستور سفرش به اسلام‌آباد نیست و هیچ گفتگوی دوجانبه‌ای با مقام‌های پاکستانی در این باره نخواهد داشت.

اس‌. جیشنکر قرار است در میانه در ده روز آینده برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به پاکستان سفر کند.

این نخستین دیدار وزیر خارجه هند پس از ۹ سال از پاکستان است. آخرین بار سوشما سواراج؛ وزیر خارجه وقت هند، در سال ۲۰۱۵ برای شرکت در نشست قلب آسیا به پاکستان سفر کرده بود.

آقای جیشنکر گفت: «این سفر به منظور حضور در یک دیدار چندجانبه صورت می‌گیرد. من برای گفتگو درباره روابط پاکستان و هند به آن‌جا نمی‌روم».

او افزود که به دلیل این‌که هند یک «عضو خوب» سازمان همکاری شانگهای باشد، به پاکستان می‌رود. جیشنکر با شاره به توجه رسانه‌ها به حضورش در پاکستان، گفت: «از آنجا که فردی مودب و با نزاکت استم، رفتارم متناسب خواهد بود».

نشست سازمان همکاری شانگهای قرار است در روزهای پانزدهم و شانزدهم اکتبر در اسلام‌آباد برگزار شود. در این نشست، رهبران کشورهای روسیه، قرغیزستان و تاجیکستان شرکت خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *